Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Щербак, Людмила Валеріївна
dc.contributor.author Гарага, Альона Володимирівна
dc.date.accessioned 2022-12-09T08:03:16Z
dc.date.available 2022-12-09T08:03:16Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Щербак, Л. В. Міжнародний досвід підготовки фахівців сфери обслуговування / Л. В. Щербак, А. В. Гарага // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск СXLVІІI(148). – С. 204-210. - DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-148.2020.25 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38526
dc.description.abstract У статті розглянуті можливі шляхи вдосконалення професійної підготовки майбутніх менеджерів туризму за рахунок вивчення міжнародного досвіду. Проаналізовано особливості організації та тенденції розвитку сучасної системи освіти в туристичній індустрії та обґрунтовано важливість впливу туризму на економічний та соціально-культурний розвиток країни. Основними передумовами розвитку туризму є формування дієвої системи підготовки фахівців туристичного профілю. З огляду на це, завдання вдосконалення організації навчального процесу в підготовці фахівців туристської діяльності, формування їх професійних і ділових якостей стає провідним у програмі подальшого розвитку сфери туризму та становленні туристичної освітньо-педагогічної системи. Підготовкою фахівців галузі туризму займаються більше 80 вищих навчальних закладів України та ще більше професійних закладів нижчого рівня акредитації. Це, безумовно, сприяє розвитку туристичної галузі, але низький ступінь співробітництва між закладами професійної туристичної освіти та підприємствами не дає можливості для становлення високоякісного не тільки теоретичного, а й практичного аспекту освіти. Недостатність практичних навичок гальмує розвиток туристичної сфери, оскільки підприємствам необхідно проводити навчання співробітників вже на робочому місці, втрачаючи не тільки час, а й кошти. У свою чергу, вищі навчальні заклади зацікавлені в тому, щоб їхні випускники були конкурентоспроможними на ринку праці, оскільки це є показником якості підготовки окремого закладу та вагомою підставою для майбутнього співробітництва між підприємством-роботодавцем та закладом освіти. Розвиток професійно-туристичної освіти у структурі педагогічного університету об’єктивно спонукає розглядати педагогіку туризму як майстерність формування нової моделі фахівця, який може витримати значну конкуренцію на ринку праці. Вивчено зарубіжний досвід на матеріалі низки європейських країн, що дав змогу виявити прогресивні ідеї і особливості підготовки фахівців для сфери туризму. Обґрунтовано необхідність застосування зарубіжного досвіду підготовки фахівців у туристичній індустрії, що допоможе вітчизняній системі освіти увійти до міжнародної стандартизованої системи. uk
dc.description.abstract В статье рассмотрены возможные пути совершенствования профессиональной подготовки будущих менеджеров туризма за счет изучения международного опыта. Проанализированы особенности организации и тенденции развития современной системы образования в туристической индустрии и обоснована важность влияния туризма на экономическое и социально-культурное развитие страны. Основными предпосылками развития туризма является формирование действенной системы подготовки специалистов туристического профиля. В связи с этим задача совершенствования организации учебного процесса в подготовке специалистов туристской деятельности, формирование их профессиональных и деловых качеств становится ведущим в программе дальнейшего развития сферы туризма и становлении туристической образовательно-педагогической системы. Подготовкой специалистов отрасли туризма занимаются более 80 высших учебных заведений Украины и еще больше профессиональных заведений низшего уровня аккредитации. Это, безусловно, способствует развитию туристической отрасли, но низкая степень сотрудничества между учреждениями профессионального туристического образования и предприятиями не дает возможности для становления высококачественного не только теоретического, но и практического аспекта образования. Недостаточность практических навыков тормозит развитие туристической сферы, поскольку предприятиям необходимо проводить обучение сотрудников уже на рабочем месте, теряя не только время, но и средства. В свою очередь, высшие учебные заведения заинтересованы в том, чтобы их выпускники были конкурентоспособными на рынке труда, поскольку это является показателем качества подготовки отдельного заведения и веским основанием для будущего сотрудничества между предприятием-работодателем и учебным заведением. Развитие профессионально-туристического образования в структуре педагогического университета объективно побуждает рассматривать педагогику туризма как мастерство формирования новой модели специалиста, который может выдержать значительную конкуренцию на рынке труда. Изучено зарубежный опыт на материале ряда европейских стран позволил выявить прогрессивные идеи и особенности подготовки специалистов для сферы туризма. Обоснована необходимость применения зарубежного опыта подготовки специалистов в туристической индустрии, поможет отечественной системе образования войти в международную стандартизированной системы. uk
dc.description.abstract The article considers possible ways to improve the training of future tourism managers by studying international experience. The peculiarities of the organization and tendencies of development of the modern system of education in the tourist industry are analyzed and the importance of influence of tourism on economic and social and cultural development of the country is substantiated. The main prerequisites for the development of tourism are the formation of an effective system of training tourism professionals. In this regard, the task of improving the organization of the educational process in the training of tourism professionals, the formation of their professional and business qualities becomes a leader in the program of further development of tourism and the formation of tourism educational and pedagogical system. More than 80 higher educational institutions of Ukraine and even more professional institutions of lower level of accreditation train specialists in the field of tourism. This, of course, contributes to the development of the tourism industry, but the low degree of cooperation between vocational tourism education institutions and enterprises does not allow for the formation of high-quality not only theoretical but also practical aspects of education. Lack of practical skills slows down the development of the tourism sector, as companies need to train employees in the workplace, losing not only time but also money. In turn, higher education institutions are interested in making their graduates competitive in the labor market, as this is an indicator of the quality of training of a particular institution and a good basis for future cooperation between the employer and the educational institution. The development of vocational tourism education in the structure of the Pedagogical University objectively encourages to consider the pedagogy of tourism as a skill of forming a new model of a specialist who can withstand significant competition in the labor market. Foreign experience has been studied on the basis of a number of European countries, which has made it possible to identify progressive ideas and features of training specialists in the field of tourism. The necessity of applying foreign experience in training specialists in the tourism industry, which will help the domestic education system to enter the international standardized system, is substantiated. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject технологія uk
dc.subject науково-методичний комплекс uk
dc.subject підготовка uk
dc.subject навчальний процес uk
dc.subject навчальна практика uk
dc.subject технология uk
dc.subject научно-методический комплекс uk
dc.subject подготовка uk
dc.subject учебный процесс uk
dc.subject учебная практика uk
dc.subject technology uk
dc.subject scientific and methodical complex uk
dc.subject preparation uk
dc.subject educational process uk
dc.subject educational practice uk
dc.title Міжнародний досвід підготовки фахівців сфери обслуговування uk
dc.title.alternative Международный опыт подготовки специалистов в сфере обслуживание uk
dc.title.alternative International experience of training service specialists uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу