Реалії сьогодення помітно впливають на систему ціннісних орієнтацій людини, зокрема суспільно-економічні зміни, політична нестабільність тощо. Найперше це відображається на освіті, адже саме вона не лише формує освічених громадян, але й виховує цінності кожної особистості. Без культивування моральних цінностей, таких, як людяність, відповідальність, добро, толерантність, творча ініціатива, почуття власної гідності, приналежності до певної культури не можна розраховувати на покращення ситуації в країні. Аналіз літературних джерел свідчить про те, що суспільні орієнтири в ієрархії цінностей дещо викривленні, матеріалізовані, загалом спрощені в цінностях нового покоління. Школа й заклади вищої освіти намагаються долати авторитаризм, стихійні виховні заходи. У статті здійснено теоретико-методичний аналіз відображення проблеми цінностей особистості та суспільства в історії педагогіки, етнопсихології, у філософських вченнях та релігії. Особливу увагу приділено висвітленню проблеми виховання гуманістичних цінностей особистості у нормативних базах України та світу. Деталізовано основні чинники, які гальмують процес виховання гуманістичних цінностей та визначено проблеми, які ускладнюють всебічно гармонійний розвиток особистості. У статті визначено умови, необхідні для розвитку мобільності у вітчизняній системі освіти, зокрема, у питанні виховання цінностей особистості. Обґрунтовано подальші перспективи дослідження, що полягають в деталізації поняття “гуманістичні цінності” та виявлення особливостей їх розвитку в студентському віці. Щоб людина могла сформуватися як особистість процес її навчання має бути напряму пов’язаний з моральним вихованням, втілювати в собі любов до людей, турботу та повагу до національної культури та традицій.
Реалии сегодняшнего дня заметно влияют на систему ценностных ориентаций человека, в частности общественно-экономические изменения, политическая нестабильность и т.д. Прежде всего, это отражается на образовании, ведь именно оно не только формирует образованных граждан, но и воспитывает ценности каждой личности. Без культивирования моральных ценностей, таких как человечность, ответственность, добро, толерантность, творческая инициатива, чувство собственного достоинства, принадлежности к определенной культуре нельзя рассчитывать на улучшение ситуации в стране. Анализ литературных источников свидетельствует о том, что общественные ориентиры в иерархии ценностей несколько искажены, материализованы, в целом упрощены в ценностях нового поколения. Школа и высшие образования пытаются преодолевать авторитаризм, стихийные воспитательные мероприятия. В статье осуществлен теоретико-методический анализ отражение проблемы ценностей личности и общества в истории педагогики, этнопсихологии, в философских учениях и религии. Особое внимание уделено освещению проблемы воспитания гумманистических ценностей личности в нормативних базах Украины и мира. Детализировано основние факторы, которые тормозят процесс воспитания гумманистических ценностей и определены проблемы, которые затрудняют всесторонне-гармоничное развитие личности. Развитие получили взгляды классиков мировой педагогики, таких как: К Гельвеций, И. Герберт, Я. Коменський, Дж. Локк, И. Пестолоцци, Ф. Рейн, Е. Роттердамский, Ж. Ж. Руссо, Б. Спиноза и др. В статье определены условия, необходимые для развития мобильности в отечественной системе образования, в частности, в вопросе воспитания ценностей. Обоснованно дальнейшие перспективы исследования, которые заключаются в детализации понятия “гуманистические ценности” и выявлении особенностей их развития в студенческом воздасте. Чтобы человек мог сформироваться как личность, процесс его обучения должен быть напрямую связан с нравственным воспитанием, воплощать в себе любовь к людям, заботу и уважение к национальной культуре и традициям.
Today’s realities significantly affect the system of human value orientations, in particular socio-economic changes, political instability and so on. First of all, it is reflected in education, because it not only shapes educated citizens, but also nurtures the values of each individual. Without cultivating moral values, such as humanity, responsibility, kindness, tolerance, creative initiative, self-esteem, belonging to a certain culture, one cannot count on improving the situation in the country. The analysis of literary sources shows that social orientations in the hierarchy of values are somewhat distorted, materialized, and generally simplified in the values of the new generation. Schools and institutions of higher education are trying to overcome authoritarianism, spontaneous educational activities. The article provides a theoretical and methodological analysis of reflection of the problem of values of personality and society in the history of pedagogy, ethno-psychology, in philosophical teachings and religion. Particular attention is paid to highlighting the problem of education of humanistic values of the individual in the normative bases of Ukraine and the world. The main factors that hinder the process of education of humanistic values are detailed and the problems that complicate the all-harmonious development of the individual are identified. The views of the classics of world pedagogy, such as: K. Helvetius, I. Herbert, J. Comenius, J. Locke, I. Pestalozzi, F. Rein, E. Rotterdam, J. J. Rousseau, B. Spinoza, and others, have developed. The article defines the conditions necessary for the development of mobility in the domestic education system, in particular in the issue of upbringing of personal values. Further prospects of the research, which are to detail the concept of “humanistic values” and identify the features of their development in the student’s age, are substantiated. In order for a person to be formed as a person, his learning process must be directly related to moral education, to embody love for people, care and respect for national culture and traditions.