Сьогодення інформаційних технологій та програмного забезпечення спонукає суспільство завжди прискорюватися, щоб дізнатися більше й не відставати від науково-технічного прогресу. За таких умов найвразливішими є люди “третього” віку, які без соціального обслуговування та отримання освітніх послуг не в змозі самостійно оволодіти масивом інноваційних знань, зокрема е-технологій. У сучасних реаліях проблема ресоціалізації літніх людей набуває в світі не просто актуального характеру, а й стає критерієм оцінки цивілізованості країни, ефективності реалізації принципів соціально орієнтованої держави. У статті здійснено характеристику й визначено особливості впливу механізмів цифрової ресоціалізації на особистість у літньому віці в освітньому середовищі Університету третього віку територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Представлено різні підходи до механізмів цифровізації, обґрунтовано значення Університету третього віку як інституту цифрової ресоціалізації слухачів літнього віку. Визначено адаптивність освітнього середовища Університету третього віку як ресоціалізуючого простору. Зокрема, основним мотивом для опанування цифровими технологіями літніми людьми є пізнавальний, пов’язаний з отриманням нових знань про сервісні можливості, нових людей, онлайн актуальної інформації про суспільно-політичні процеси в країні та регіоні тощо. Слухачі університету досить вимогливо ставляться до методології навчання, вправ та практичних завдань, їхньої відповідності тематиці заняття, що вимагає від викладачів особливої уваги до вибору засобів навчання. Дослідження дає змогу виокремити серед літніх людей низку груп за рівнем користування е-технологіями: соціальні інноватори, активні користувачі, пасивні користувачі, консервативні користувачі.
Сегодня информационные технологии и программное обеспечение побуждает общество всегда ускоряться, чтобы узнать больше и не отставать от научно-технического прогресса. При таких условиях наиболее уязвимы люди «третьего» возраста, которые без социального обслуживания и получения образовательных услуг не в состоянии самостоятельно овладеть массивом инновационных знаний, в частности е-технологий. В современных реалиях проблема ресоциализации пожилых людей приобретает в мире не просто актуальный характер, но и становится критерием оценки цивилизованности страны, эффективности реализации принципов социально ориентированного государства. В статье осуществлена характеристика и определены особенности влияния механизмов цифровой ресоциализации на личность в пожилом возрасте в образовательной среде Университета третьего возраста территориального центра социального обслуживания (предоставления социальных услуг). Рассмотрены различные подходы к механизмам цифровизации, обосновано значение Университета третьего возраста как института цифровой ресоциализации слушателей преклонного возраста. Определена адаптивность образовательной среды Университета третьего возраста как ресоциализирующего пространства. В частности, основным мотивом для овладения цифровыми технологиями пожилыми людьми является познавательный, связанный с получением новых знаний о сервисных возможностях, новых людях, онлайн актуальной информации об общественно-политических процессах в стране и регионе. Слушатели университета достаточно требовательно относятся к методологии обучения, упражнениям и практическим задачам, их соответствию тематике занятия, требующей от преподавателей особого внимания к выбору средств обучения. Исследование позволяет выделить среди пожилых людей ряд групп по уровню пользования е-технологиями: социальные инноваторы, активные пользователи, пассивные пользователи, консервативные пользователи.
Today’s information technology and software encourages society to always accelerate to learn more and keep up with scientific and technological progress. Under such conditions, the most vulnerable are people of the “third” age, who without social services and educational services are not able to master the array of innovative knowledge, including e-technology. In modern realities, the problem of resocialization of the elderly is not only relevant in the world, but also becomes a criterion for assessing the civilization of the country, the effectiveness of the implementation of the principles of socially oriented state.
In the article the characteristics and peculiarities of socialization mechanisms of influence on the individual student in the educational environment of higher education. Submitted different classification approaches to identify and study the mechanisms of socialization. Grounded value higher educational institution as an institution of socialization of students. The essence of the educational environment of higher education institution which as socialize space. Characterized social factors that influence the educational environment of higher educational institution on the individual student. In particular, the main motive for the acquisition of digital technology by older people is cognitive, associated with the acquisition of new knowledge about service opportunities, new people, online relevant information about socio-political processes in the country and region, and so on. University students are quite demanding on the teaching methodology, exercises and practical tasks, their relevance to the subject of the lesson, which requires teachers to pay special attention to the choice of teaching aids. The study makes it possible to distinguish among the elderly a number of groups by level of use of e-technologies: social innovators, active users, passive users, conservative users.