Стаття присвячена розгляду однієї з актуальних тематик підвищення професіоналізму педагогів ЗВО, а саме розвитку їх проєктної компетентності. Проведено короткий історичний екскурс щодо виникнення проєктів в освітньому середовищі. Автором зауважується, що поряд з поняттям «проєктна діяльність» у науковій літературі майже сино-німично використовуються поняття «метод проєктів», «освітній проєкт», «проєктна технологія». Подано декілька визначень їх науковцями. Визначені основні ознаки освітніх проєктів. Розкривається сутність та значення застосування проєктної технології у навчанні студентів через її спроможність активізувати навчальні досягнення, підвищення професійних навичок, розвиток творчості та самостійності, креативності мислення, спроможності до вирішення поставлених практичних завдань та ряду інших соціальних навичок. Тим не менш, основний кут уваги був спрямований на дослідження значення проєктної діяльності для самого педагога, його професійного та творчого розвитку у процесі організації освітнього процесу із застосуванням проєктної технології. Були відзначені переваги проєктної діяльності, проте наголошується й на складності опанування її застосування, адже проєктна технологія передбачає використання педагогом сукупності дослідницьких, пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів тощо. Зауважено, що для ефективного здійснення проєктної діяльності, педагог повинен постійно вдосконалювати свою професійну компетентність, а саме її предметну, комунікативну, ІТ, іншомовну, творчо-креативну та управлінську складові. Розкрито значення керівництва у підтримці педагогів ЗВО в актуалізації їх проєктної діяльності із студентами. Зокрема, виділено три основні напрямки: забезпечення умов, мотивація та інформування щодо здійснення та вдосконалення педагогами проєктної діяльності. До базових умов здійснення проєктної діяльності педагогом ЗВО автором віднесені: організаційно-управлінські, матеріально-технічні та навчально-методичні. Виділений ряд мотиваційних заходів та значення інформаційної складової в роботі керівництва ЗВО для розвитку проєктної компетентності педагогів.
Визначено, що подальші напрямки досліджень повинні бути спрямовані на обґрунтуванні технології проєктної діяльності та можливостей її використання для підвищення рівня сформованості професійної компетентності викладачів економічних дисциплін підчас стажування та аналізі результатів вже реалізованих й прогнозування перспектив участі в майбутніх міжнародних освітніх проєктах.
The article is devoted to the consideration of one of the topical issues of improving the professionalism of teachers of the higher school, namely the development of their project competence. A brief historical excursion on the emergence of projects in the educational environment is carried out. The author notes that along with the concept of "project activity" in the scientific literature, the concepts of "project method", "educational project", "project technology" are used almost synonymously. Several definitions have been given by scientists. The main features of educational projects are determined. The essence and signifi-cance of the use of project technology in teaching students through its ability to activate educational achievements, improve professional skills, develop creativity and independence, creative thinking, the ability to solve practical problems and a number of other social skills are revealed. Nevertheless, the main angle of attention was directed to the study of the significance of project activities for the teacher him-self, his professional and creative development in the process of organizing the educational process using project technology. The advantages of project activity were noted, but the difficulty of mastering it is also noted, because project technology involves the use by the teacher of a combination of research, search, inherently creative methods, techniques, tools, etc.
It has been noted that for the effective implementation of project activities, the teacher must constantly improve his profes-sional competence, namely its subject, communicative, IT, foreign language, creative and managerial components. The importance of the guidance on supporting teachers of the higher school in updating their project activities with students is revealed. In particular, three main areas are identified: provision of conditions, motivation and information on the implemen-tation and improvement of project activities by teachers. The author refers to the basic conditions for the implementation of project activities by a teacher of the higher school: organizational and managerial, material and technical, and educational and methodological. A number of motivational activities and the importance of the information component in the work of the leadership of the higher school for the development of project competence of teachers are highlighted.
It has been determined that further areas of research should be aimed at developing and comprehensively supporting the project activities of teachers, analyzing the results of those already being implemented and forecasting the prospects for participation in future international educational projects.