Інновації стали надзвичайно важливою частиною охорони здоров’я та почали поширюватись у багатьох галузях клінічної медицини та освіти майбутніх фахівців медичної галузі. Медична освіта повинна адаптуватися до багатьох нових та різноманітних контекстів охорони здоров’я, у тому числі й до цифрових систем. Процес цифровізації почався з формування інформаційного суспільства, що визначає зміст трансформаційних процесів у соціумі, освіті, економіці, медицині й інших сферах розвитку сучасного суспільства. Найважливіші його складники пов’язані з підвищенням ролі процесів інформатизації, комп’ютеризації та розширенням галузі використання інформаційних технологій у різноманітних галузях людської діяльності, зокрема й освітньої та медичної. Цифровізація медичної освіти загалом та її використання у підготовці майбутніх фахівців сестринської справи має свою історію впровадження в освітній процес медичних закладів вищої освіти. У процесі дослідження історіоге-незу цифровізації медичної освіти виокремлено етапи розвитку інформаційно-цифрових технологій та уточнено їхню роль в освітньому процесі. Відповідно до особливостей навчання фахівців сестринської справи, актуальними є нормативно-правові документи, розроблені та прийняті Міністерством освіти та науки України, Кабінетом Міністрів України, а також Міністерством охорони здоров’я України. Важливо зазначити, що значна увага повинна приділятися нормативно-правовому врегулюванню процесу цифровізації, зокрема у контексті технічного оснащення, розробки навчальних програм, удосконалення електронних підручників та системи моніторингу за цим процесом. Відповідно до цього, сучасна медична освіта адаптується до нових та різноманітних контекстів охорони здоров’я, у тому числі й до цифрових систем. Студенти повинні бути готові до медицини цифрової ери та виявляти обізнаність про нові технології, які впроваджуються (наприклад, моделювання, віртуальні світи, навчання в іграх, використання соціальних мереж тощо).
Innovations became a significantly important part of health care and became spreading in many fields of clinical medicine and education of future specialists of medical field. Medical education must adapt to many new and diverse healthcare contexts, including digital systems. The process of digitalization began on the formation of information society that identify the essence of transformation processes in socium, education, economy, medicine and other fields of development of modern society. The most important its components are related to increasing the role of processes of informatization, computerization and developing the field of using information technologies in various fields of human activities, as well as educational and medical ones. Digitalization of medical education in general and its using in training of future specialists of nursing has got its history of introduction into the educational process of medical institutions of higher education. In the process of studying the historio-genesis of digitization of medical education the stages of development of information and digitalization technologies have been identified and the role of them in the educational process have been determined. Due to the peculiarities of educating future spe-cialists of nursing, the normative-legal documents developed and adopted by the Ministry of Education and Science of Ukraine, the Cabinet of Ministers of Ukraine, as well as the Ministry of Health of Ukraine are relevant. It is important to mention that a significant attention has to be paid for the normative-legal regulation of the process of digitalization, in particular, in the con-text of technical equipment, development of educational programs, improvement of electronic textbooks and the monitoring system for this process.
According to this fact, modern medical education adapts to new and diverse health care contexts, including digital systems. Students must be ready for medicine of digital age and be aware of new technologies being introduced (e.g. simulations, virtual worlds, gamified learning, use of social media, etc.).