У статті проаналізовано наукові погляди вчених на особливості організації освітнього процесу, зважаючи на теоретичні основи минулого, які знайшли своє відображення у підході до проведення занять і нині. Думки щодо виокремлення шляхів підвищення ефективності освітнього процесу різняться, оскільки ключові вектори навчання залежать від багатьох чинників, а саме: мети педагога, його професійного рівня, специфіки часу, індивідуальних особливостей здобувачів освіти тощо.
Проаналізовано теорії навчання щодо розвитку особистості у системі освіти Польської Республіки, у якій на сьогодні педагоги активно використовують підхід, що ґрунтується на біхевіоризмі. В сучасних умовах педагог повинен уміти вчитися впродовж усього життя та привчати до цього своїх учнів, тому вказаний підхід є, насамперед, доцільним. Окреслено найважливіші принципи освітнього процесу, які визначає біхевіористична теорія, зокрема: вчитель керує процесом навчання і є основним джерелом інформації; здобувачам освіти надається конкретна інформація, яка відповідає навчальному планові; освітній процес реалізується для досягнення мети, що була визначена педагогом заздалегідь. Поведінкова концепція освіти, суттєві елементи якої використовувалися у Польщі в останній чверті XX століття, критикувалася у Сполучених Штатах через однобічність та обмеженість освітнього процесу. Незважаючи на це, вона зберігається і досі, зазнавши незначних оновлень.
Розглянуто питання розвитку особистості в системі освіти Польської Республіки, які щороку ускладнюються. Це пов’язано з інформатизацією, глобалізацією та іншими інноваційними процесами, які змінюють розуміння світу й цілі як педагога, так і здобувачів освіти. У нинішніх умовах всі учасники освітнього процесу мають навчитися взаємодіяти між собою та налагоджувати комунікацію.
В статье проанализированы научные взгляды ученых на особенности организации образовательного процесса, учитывая теоретические основы прошлого, которые нашли свое отражение в подходе к проведению занятий и в настоящее время. Мнения по поводу выделения путей повышения эффективности образовательного процесса различаются, поскольку ключевые векторы обучения зависят от многих факторов, а именно: цели педагога, его профессионального уровня, специфики времени, индивидуальных особенностей соискателей образования и т.д.
Проанализированы теории обучения по развитию личности в системе образования Польской Республики, в которой сегодня педагоги активно используют подход, основанный на бихевиоризме. В современных условиях педагог должен уметь учиться на протяжении всей жизни и приучать к этому своих учеников, поэтому указанный подход является, прежде всего, целесообразным.
Обозначены важнейшие принципы образовательного процесса, которые определяет бихевиористическая теория, в частности: учитель руководит процессом обучения и является основным источником информации; соискателям образования предоставляется конкретная информация, соответствующая учебному плану; образовательный процесс реализуется для достижения целей, определенных педагогом заранее. Поведенческая концепция образования, существенные элементы которой использовались в Польше в последней четверти XX века, критиковалась в Соединенных Штатах из-за односторонности и ограниченности образовательного процесса. Несмотря на это, она сохраняется до сих пор, претерпев незначительные обновления. Рассмотрены вопросы развития личности в системе образования Польской Республики, которые ежегодно усложняются. Это связано с информатизацией, глобализацией и другими инновационными процессами, изменяющими понимание мира и цели как педагога, так и соискателей образования. В нынешних условиях все участники образовательного процесса должны научиться взаимодействовать и налаживать коммуникацию.
The article analyzes the scientific views of scientists on the peculiarities of the organization of the educational process, taking into account the theoretical foundations of the past, which are reflected in the approach to conducting classes even today. Opinions on identifying ways to increase the effectiveness of the educational process differ, since the key vectors of learning depend on many factors, namely: the goal of the teacher, his professional level, the specifics of the time, individual characteristics of the students of education, etc. Learning theories regarding personality development in the education system of the Republic of Poland, in which today teachers actively use an approach based on behaviorism, are analyzed. In modern conditions, a teacher must be able to learn throughout his life and accustom his students to this, so this approach is, first of all, expedient. The most important principles of the educational process defined by the behaviorist theory are outlined, in particular: the teacher manages the learning process and is the main source of information; education seekers are provided with specific information that corresponds to the curriculum; the educational process is implemented to achieve the goal that was determined by the teacher in advance. The behavioral concept of education, essential elements of which were used in Poland in the last quarter of the 20th century, was criticized in the United States because of the one-sidedness and limitations of the educational process. Despite this, it is preserved to this day, having undergone minor updates. The issue of personality development in the education system of the Republic of Poland, which is becoming more complicated every year, is considered. This is connected with informatization, globalization and other innovative processes that change the understanding of the world and the goals of both the teacher and the students of education. In the current conditions, all participants in the educational process must learn to interact with each other and establish communication.