Метою даної статті є висвітлення особливостей застосування драматизації як методу музично-педагогічної взаємодії в процесі творчого розвитку учнів у класі сольного співу мистецьких шкіл. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, порівняльного, функціонального методів для узагальнення існуючих у музично-педагогічній літературі поглядів щодо розуміння сутності драматизації та педагогічної взаємодії. Наукова новизна полягає у систематизації поглядів вчених, функціональному аналізі методу драматизації та в описі власного досвіду його застосування в процесі творчого розвитку учнів школи мистецтв.
У статті проаналізовано актуальні питання взаємодії як стилю взаємин у процесі активної мистецької діяльності. Педагогічне спілкування представлено як специфічну форму взаємодії суб’єктів навчання, яка існує в умовах невимушеної, емоційно неповторної атмосфери. Результатом такої взаємодії є вплив на пізнавальну та емоційно-вольову сфери учнів, що сприяє загальному і творчому розвитку їх особистості. Ураховуючи специфіку роботи у класі сольного співу, доведено, що одним з найбільш ефективних методів музично-педагогічної взаємодії є драматизація. У статті акцентовано роль викладача як партнера по сцені, подано перелік відповідних заходів, що готуються у процесі спільної виконавської діяльності та, водночас, є її результатом. Практичне значення ми вбачаємо у запропонованих нами видах музичної діяльності та формах індивідуальної і групової роботи із застосуванням драматизації як методу музично-педагогічної взаємодії в процесі творчого розвитку учнів мистецьких шкіл. Висновки. У статті стверджується думка про те, що драматизація є дієвим методом музично-педагогічної взаємодії, що спрямований на вирішення музично-освітніх завдань засобами музично-сценічної дії, розвиток мистецько-пізнавальної діяльності учнів в єдності емоційної та розумової сфер, набуття ними досвіду музично-творчої діяльності, чим сприяє їх загальному творчому розвитку.
The purpose of this article is to highlight the features of the use of dramatization as a method of music-pedagogical interaction in the process of creative development of students in the class of solo singing at art schools. The research methodology consists in the application of analytical, comparative and functional methods to generalize the existing views in the music-pedagogical literature on the understanding of the essence of dramatization and pedagogical interaction. The scientific novelty consists in the systematization of the views of scientists, in functional analysis of the method of dramatization and description of our own experience of using it in the process of creative development of students of art school. In the article current issues of interaction as a style of relationships in the process of active artistic activity are analyzed. Pedagogical communication is presented as a specific form of interaction of subjects of learning which exists in the conditions of the casual, emotionally unique atmosphere. The result of such interaction is the impact on the cognitive and emotional-volitional spheres of students, which contributes to the general and creative development of their personality.
Considering the specifics of work in the class of solo singing, it is proved that one of the most effective methods of musical-pedagogical interaction is dramatization. The article emphasizes the role of the teacher as a partner on the stage and presents a list of relevant concert events which are prepared in the process of joint executive activity and, at the same time, are result of their activity. We see the practical significance in proposed types of musical activities and forms of individual and group work with the use of dramatization as a method of music-pedagogical interaction in the process of creative development of students of art schools. Conclusions. The article argues that dramatization is an effective method of music-pedagogical interaction, aimed at: solving musical-educational problems by means of musical-stage action, the development of artistic-cognitive activities of students in the unity of emotional and mental spheres, gaining experience of musical-creative activity, which contributes to their overall creative development.