Культурною проблемою сьогодення нашої країни стає те, що folk music не викликає глибокого інтересу в сучасного молодого слухача. У статті розглядаються особливості розвитку сучасного українського соціокультурного простору, що репрезентує множинну й багатовимірну модерну аудіовізуальну реальність, а також ставить індивіда перед проблемою вибору свого місця у ній та усвідомлення відповідальності за свій вибір. Українська folk music має стати певною метамовою, здатною відповідати викликам сучасності, зберігаючи при цьому знання, накопичені людством до XXI століття. У дослідженні запропоновано авторське визначення феномену ethno-crossover, вказані його характерні риси, форми та проаналізовано вплив цього феномену на сучасне суспільство. Діяльність українських виконавців й гуртів показує, що нова форма подання фольклорного матеріалу може задовольняти художньо-естетичні потреби масової аудиторії та бути успішно репрезентованою в культурному просторі сьогодення. Адже феномен “еthno-crossover” є тією формою, що наближує народну музику до розуміння та сприйняття широкими масами, не втрачаючи при цьому семантики українського фольклору, а синтезуючи його широкі можливості з новітніми цифровими технологіями. Успішна діяльність українських виконавців у форматі “еthno-crossover” з їх новаторськими творчими досягненнями вказує на ціннісне ставлення до своїх традицій та підвищення загального рівня культури слухацької аудиторії. Серед позитивних якостей української folk music у форматі ethno-crossover є залучення молоді до мистецької комунікації. Педагогічний потенціал цифрових технологій у модернізації фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва має сприяти розвитку музичного мислення та смаку, а формування у майбутніх фахівців інтересу до збереження і якісного відтворення реконструйованих фольклорних надбань – один з найкращих шляхів протистояння тривіальному мистецтву.
The cultural problem of our country today is that folk music does not arouse deep interest in modern young listeners. The article investigates the problem of training future music teachers for multimedia in the process of professional preparation. The article considers the peculiarities of the development of modern Ukrainian socio-cultural space, which represents multiple and multidimensional modern audiovisual reality, and also puts the individual in front of the problem of choosing his place in it and awareness of responsibility for his choice. Ukrainian folk music must become a kind of metalanguage, able to meet the challenges of modernity, while maintaining the knowledge accumulated by mankind until the XXI century. The study proposes the author’s definition of the phenomenon of ethno-crossover, indicates its characteristics, forms and analyzes the impact of this phenomenon on modern society. The activity of Ukrainian performers and groups shows that the new form of presenting folklore material can satisfy the artistic and aesthetic needs of the mass audience and be successfully represented in the cultural space of today. After all, the phenomenon of «ethno-crossover» is the form that brings folk music closer to the understanding and perception of the masses, without losing the semantics of Ukrainian folklore, but synthesizing its wide possibilities with the latest digital technologies. The successful activity of Ukrainian performers in the format of «ethno-crossover» with their innovative creative achievements indicates a valued attitude to their traditions and raising the general level of culture of the audience. Among the positive qualities of Ukrainian folk music in the format of ethno-crossover is the involvement of young people in artistic communication. The pedagogical potential of digital technologies in modernizing the professional training of future music teachers should promote the development of musical thinking and taste, and the formation of future professionals’ interest in preserving and reproducing reconstructed folklore – one of the best ways to resist trivial art.
Культурной проблемой нашей страны становится то, что folk music не вызывает глубокого интереса у современного молодого слушателя. В статье рассматриваются особенности развития современного украинского социокультурного пространства, которое представляет множественную и многомерную модерную аудиовизуальную реальность, а также ставит индивида перед проблемой выбора своего места в ней и осознания ответственности за свой выбор. Украинская folk music должен стать определенным метаязыком, способным отвечать вызовам современности, храня при этом знания, накопленные человечеством к XXI веку. В исследовании предложено авторское определение феномена ethno-crossover, указанные его характерные черты, формы и проанализировано влияние этого феномена на современное общество. Деятельность украинских исполнителей и групп показывает, что новая форма представления фольклорного материала может удовлетворять художественно-эстетические потребности массовой аудитории и быть успешно представленной в культурном пространстве нынешнего времени. Ведь феномен «еthno-crossover» является той формой, которая приближает народную музыку к пониманию и восприятию широкими массами, не теряя при этом семантики украинского фольклора, а синтезируя его широкие возможности с новейшими цифровыми технологиями. Успешная деятельность украинских исполнителей в формате «этно-кроссовер» с их новаторскими творческими достижениями указывает на ценностное отношение к своим традициям и повышение общего уровня культуры слушательской аудитории. Среди позитивных качеств украинской folk music в формате ethno-crossover есть привлечения молодёжи к художественной коммуникации. Педагогический потенциал цифровых технологий в модернизации профессиональной подготовки будущих учителей музыкального искусства должен содействовать развитию музыкального мышления и вкуса, а формирование у будущих специалистов интереса к сохранению и качественному воссозданию реконструированных фольклорных приобретений – один из наилучших путей противостояния тривиальному искусству.