Розглянуто особливості музично-педагогічної освіти, фахову підготовку виконавців і вчителів музичного мистецтва на основі компетентнісного підходу, що передбачає всебічний розвиток особистості студента, поглиблення загальної музичної підготовки, засвоєння знань з вокально-хорової культури (теорії, вокально-хорового репертуару, виконавського досвіду); набуття виконавських навичок вокаліста, хормейстера, а також підготовку до педагогічної діяльності. Наголошено на необхідності оптимізувати хормейстерську складову в підготовці майбутніх вокалістів, учителів музичного мистецтва шляхом не лише урізноманітнення навчального і виконавського репертуару, а й засвоєння методика роботи над вокальним твором. Обґрунтовано методику роботи в класі з хорового диригування (на основі аналізу хору С. Людкевича “Сонце заходить”), завдяки якій майбутніми вчителями музичного мистецтва набувають фахових компетентностей. Застосовано метод аналізу, його специфічні різновиди — музично-теоретичний вокально-хоровий, виконавський. Наголошено на необхідності під час опрацювання хорового твору відтворити взаємодію двох протилежних за характером мелодичних ліній, зумовлених переживаннями ліричного героя — замилування красою рідного краю і глибока туга за ним на чужині. Проаналізовано форму, фактуру, ритм кожної частини хору, відзначені особливості звуковедення тощо, а також висловлені рекомендації щодо хормейстерських прийомів їх опрацювання і виконання. Фахова підготовка вокалістів-виконавців, вчителів музичного мистецтва на основі компетентнісного підходу має комплексний характер і передбачає формування у них здатності до вокально-хорової і музично-педагогічної діяльності.
Features of music-pedagogical education, professional training of performers and teachers of music art on the basis of the competence approach providing comprehensive development of the student's personality, deepening of general musical preparation, mastering of knowledge of vocal and choral culture (theoretical knowledge, vocal and choral repertoire, performing experience) are considered; acquisition of performing skills of vocalist, choirmaster, as well as pedagogical activities. The need to optimize the choirmaster component in the training of future vocalists, teachers of musical art through not only the diversity of the educational and performing repertoire, the use of various forms of organization of the educational process, but also the assimilation of the methodology of working on a vocal work is noted. The method of work in the choral conducting class (based on the analysis of S. Lyudkevych's choir «The Sun Sets») is substantiated, thanks to which future teachers of music art acquire professional competencies. The method of analysis is widely used, its specific varieties - musical-theoretical vocal-choral, performing. According to the performance plan, the need to recreate the interaction of two opposing melodic lines during the development of the choral work, due to the deep feelings of the lyrical hero - admiration for the beauty of his native land and deep longing for him abroad. The form, texture, rhythm of each part of the choir are analyzed, the peculiarities of sound management… etc. are noted, as well as the recommendations on the choirmaster's methods of their processing and performance are expressed.
Рассмотрены особенности музыкально-педагогического образования, профессиональной подготовки исполнителей и учителей музыкального искусства на основе компетентностного подхода, предусматривающего всестороннее развитие личности студента, углубление общей музыкальной подготовки, усвоение знаний по вокально-хоровой культуре (теоретических знаний, вокально-хорового репертуара), исполнительского опыта; приобретение исполнительских навыков вокалиста, хормейстера, а также подготовку к педагогической деятельности. Отмечено необходимость оптимизировать хормейстерскую составляющую в подготовке будущих вокалистов, учителей музыкального искусства путем не только разнообразия учебного и исполнительского репертуара, применения различных форм организации учебного процесса, но и усвоение методики работы над вокальным произведением. Обоснована методика работы в классе по хоровому дирижированию (на основе анализа хора С. Людкевича “Солнце заходит”), благодаря которой будущими учителями музыкального искусства приобретают профессиональные компетентности. Широко применен метод анализа, его специфические разновидности – музыкально-теоретический вокально-хоровой, исполнительский. Согласно исполнительскому плану, отмечено необходимость в работе с хоровым произведением воспроизвести взаимодействие двух противоположных по характеру мелодических линий, обусловленных глубокими переживаниями лирического героя — восхищение красотой родного края и тоской по нему на чужбине. Проанализированы форма, фактура, ритм каждой части хора, отмечены особенности звуковедения и т.д., высказаны рекомендации по хормейстерским приемам их исполнения.