У статті розглянуло поняття “QR-код”, охарактеризовано його специфіку та можливі шляхи використання. У наш час існує тенденція щодо стрімкого збільшення обсягів інформації, саме тому важливим є її швидке відтворення, яке надасть змогу миттєво сприйняти повідомлення та проаналізувати його. За таких умов QR-код стає ефективним засобом отримання необхідної інформації. Вказано, що QR-код є легким у використанні, оскільки розпізнається за допомогою звичайної камери мобільного гаджета, а також спеціального додатка шляхом наведення камери на зображення коду та прочитання інформації. Зазначено, що попередником QR-коду вважають штрих-код, який спричиняв незручності під час його застосування, адже давав змогу відобразити лише дуже обмежений обсяг інформації. Вказано, що QR-коди не є ліцензованими, саме тому створити їх може кожен бажаючий за допомогою спеціальної програми, спростивши таким чином процес навчання, який передбачає постійну обробку та запам’ятовування певної інформації. Окрім цього, QR-коди активно використовуються викладачами і здобувачами освіти задля систематизації інформації, її правильного тлумачення та заощадження власного часу на пошук необхідного теоретичного матеріалу. Доведено, що використання QR-кодів у освітньому процесі сприяє не лише полегшенню та пришвидшенню пошуку інформації, а ще й підвищує мотивацію студентів до навчання, оскільки вони отримують можливість перевірити дієвість впровадження інноваційних технологій, що набуває ще більшої актуальності у період дистанційного навчання.
Проаналізовано різноаспектні можливості використання системи QR-кодів у освітньому процесі, а саме: розміщення посилань на мультимедійні джерела; подання колекції посилань та інформаційних блоків; застосування контрольно-тестового матеріалу у вигляді карток з різними варіантами завдань.
The article considers the concept of “QR-code”, describes its specifics and possible uses. Nowadays, there is a tendency to rapidly increase the amount of information, which is why it is important to quickly reproduce it, which will allow you to instantly perceive the message and analyze it. Under such conditions, the QR code becomes an effective means of obtaining the necessary information. It is stated that the QR code is easy to use, as it is recognized by a regular camera of the mobile gadget, as well as a special application by pointing the camera at the image of the code and reading the information.
It is noted that the predecessor of the QR-code is considered to be a bar code, which caused inconvenience during its use, as it allowed to display only a very limited amount of information. It is stated that QR-codes are not licensed, which is why anyone can create them with the help of a special program, thus simplifying the learning process, which involves constant processing and memorization of certain information.
In addition, QR-codes are actively used by teachers and students to systematize information, its correct interpretation and save their time searching for the necessary theoretical material. It is proved that the use of QR-codes in the educational process not only facilitates and accelerates the search for information, but also increases the motivation of students to learn, as they get the opportunity to test the effectiveness of innovative technologies, which becomes even more relevant during distance learning.
Various aspects of using the QR-code system in the educational process are analyzed, namely: placement of links to multimedia sources; submission of a collection of links and information blocks; application of control and test material in the form of cards with different options for tasks.
В статье рассмотрено понятие “QR-код”, охарактеризовано его специфику и возможные пути использования. В настоящее время существует тенденция относительно стремительного увеличения объемов информации, именно поэтому важно ее быстрое воспроизведение, которое позволит мгновенно воспринять текст и анализировать его. При таких условиях QR-код становится эффективным средством получения необходимой информации. Указано, что QR-код легкий в использовании, поскольку распознается с помощью обычной камеры мобильного гаджета, а также специального приложения путем наведения камеры на изображение кода и прочтения информации. Отмечено, что предшественником QR-кода считают штрих-код, который вызывал неудобства во время его применения, так как позволял отразить лишь очень ограниченный объем информации. Указано, что QR-коды не являются лицензированными, поэтому создать их может каждый желающий с помощью специальной программы, упростив таким образом процесс обучения, предусматривающий постоянную обработку и запоминание определенной информации. Кроме того, QR-коды активно используются преподавателями и студентами для систематизации информации, ее правильного толкования и экономии собственного времени в процессе поиска необходимого теоретического материала. Доказано, что использование QR-кодов в образовательном процессе способствует не только облегчению и ускорению поиска информации, но и повышает мотивацию будущих специалистов к обучению, поскольку они получают возможность проверить действенность внедрения инновационных технологий, что приобретает еще большую актуальность в период дистанционного обучения.
Проанализированы разноаспектные возможности использования системы QR-кодов в образовательном процессе, а именно: размещение ссылок на мультимедийные источники; представление коллекции ссылок и информационных блоков; применение контрольно-тестового материала в виде карточек с разными вариантами задач.