Створення загального європейського простору вищої освіти на базі освітніх програм, що відповідають вимогам Ради Європи, а також вимогам до молодих фахівців в аспекті реалізації програм академічної мобільності, потребують підвищення якості мовної освіти, важливим аспектом якої є сформованість іншомовної компетентності у писемному мовленні. У статті представлено модель формування іншомовної комунікативної компетентності у процесі навчання професійно орієнтованого писемного мовлення майбутніх фахівців з видавничої справи та редагування. Важливою умовою ефективного оволодіння професійно орієнтованим англомовним письмом є створення чіткої організації навчального процесу відповідно до конкретних умов та компонентів процесу навчання, які важливі як для професійної, так і для іншомовно-мовленнєвої діяльності. Визначення цілей, завдання, змісту, принципів навчання, розроблення підсистеми вправ та вимог дозволяє створити модель організації навчання професійно орієнтованого писемного мовлення майбутніх фахівців видавничої галузі на основі компетентнісного та жанрового підходів. Головною метою розробки моделі оволодіння професійно орієнтованим писемним мовленням є поетапне формування у майбутніх бакалаврів навичок та вдосконалення вмінь створювати англомовні професійно орієнтовані повідомлення.
Зазначено про доцільність використання жанрового підходу в процесі формування у майбутніх фахівців умінь професійно орієнтованого писемного мовлення. Приділено увагу поетапності, послідовності викладу навчального матеріалу, спрямованості оволодіння знаннями, навичками та вміннями професійно орієнтованого навчання. Підкреслено важливість параметрів системності та послідовності дій, які реалізуються за допомогою розробленої підсистеми вправ, яка спрямована на оволодіння вміннями створювати тексти у жанрах анонсу, інформаційної та рекламної заміток.
The creation of a common European higher education area on the basis of educational programs that meet the requirements of the Council of Europe and the requirements for young professionals in terms of academic mobility programs requires improving the quality of language education, an important aspect of which is foreign language competence in written speech. The article presents a model of forming the competence of future specialists in the process of teaching professionally oriented English written communication. An important condition for the effective mastering of professionally oriented English writing is the organization of the educational process in accordance with the specific conditions and components of the learning process, which are important for both professional and foreign language speech activities. Defining goals, objectives, the content, principles of training, development of a subsystem of exercises and requirements allow to create a model of training professionally oriented written communication of future professionals in the publishing industry on the basis of competency and genre approaches. The main purpose of developing a model for mastering professionally oriented written communication is improving the ability to write English professionally oriented messages.
The expediency of using the genre approach in the process of forming the skills of professionally oriented written communication of future specialists is noted. The model of foreign language communicative competence formation in the process of teaching writing of announcements, informational messages and advertisements is analyzed, and the stage-by-stage implementation of the model in the conditions of education is described. The main attention is paid to such features of the model as its systematic character, sequencing of teaching material, orientation at mastering the knowledge and skills of professionally oriented writing.
Создание общего европейского пространства высшего образования на базе образовательных программ, отвечающих требованиям Совета Европы, а также требованиям к молодым специалистам в аспекте реализации программ академической мобильности, требуют повышения качества языкового образования, важным аспектом которого является формирование иноязычной компетентности в письменной речи. В статье представлена модель формирования иноязычной коммуникативной компетентности в процессе обучения профессионально ориентированной письменной речи будущих специалистов по издательскому делу и редактированию. Важным условием эффективного овладения профессионально ориентированным англоязычным письмом является организация учебного процесса в соответствии с конкретными условиями и компонентами процесса обучения, которые важны как для профессиональной, так и для иноязычной речевой деятельности. Определение целей, задач, содержания, принципов обучения, разработка подсистемы упражнений и требований позволяет создать модель организации обучения профессионально ориентированной письменной речи будущих специалистов издательской отрасли на основе компетентностного и жанрового подходов. Главной целью разработки модели овладения профессионально ориентированной письменной речью является поэтапное формирование у будущих бакалавров навыков и совершенствования умений создавать англоязычные профессионально ориентированные сообщения. Отмечена целесообразность использования жанрового подхода в процессе формирования у будущих специалистов умений профессионально ориентированной письменной речи. Уделено внимание поэтапности, последовательности изложения учебного материала, направленности овладения знаниями, навыками и умениями профессионально ориентированного обучения. Подчеркнута важность параметров системности и последовательности действий, которые реализуются с помощью разработанной подсистемы упражнений, которая направленна на овладение умениями создавать тексты в жанрах анонса, информационной и рекламной заметок.