Ефективність впровадження SMART-комплексів суттєво залежить від використовуваного програмного забезпечення, за допомогою якого він функціонує. Функції та характеристики SMАRT-комплексу мають слугувати забезпеченню максимально можливої ефективності під час взаємодії здобувача вищої освіти та викладача в межах освітнього процесу закладу вищої освіти. Складне у використанні програмне забезпечення не тільки погіршує сприйняття здобувачами навчального матеріалу, а й формує у них негативне ставлення до застосування інформаційних технологій в освітній діяльності. Важливим є оптимальний добір платформи для створення SMART-комплексів при підготовці майбутніх учителів трудового навчання та технологій. У статті проаналізовано роботи відомих науковців за проблематикою опрацювання наявних платформ для реалізації SMART-комплексів під час підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Виявлено класифікацію та вимоги, які висуваються до платформ для реалізації SMART-комплексів. Визначено принцип побудови SMART-комплексу за модульним підходом на освітній платформі. Розглянуті основні функціональні можливості популярних систем управління навчання, на основі чого побудовано порівняльну таблицю сучасних зарубіжних та вітчизняних платформ для створення SMART-комплексів. Під час опрацювання та добору необхідної платформи для реалізації SMART-комплексу у процесі підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій варто враховувати технічні можливості, функції самої системи та специфіку підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій у закладах освіти. Проведений нами аналіз дозволяє стверджувати, що оптимальною платформою для реалізації SMART-комплексу є платформа Moodle. Проте подальші наукові пошуки спрямовують на пошук альтернативних можливостей для реалізації SMART-комплексів, адже в таких системах як Moodle, доступ до ресурсу є обмеженим.
The effectiveness of the implementation of SMART-complexes significantly depends on the software used with which it operates. The functions and characteristics of the SMART-complex should serve to ensure the maximum possible efficiency in the interaction between the higher education applicant and the teacher within the educational process of the higher education institution (HEI). Complex software makes it more difficult for applicants to perceive educational material, but also forms a negative attitude towards the use of information technologies in educational activities. It is important to find the best platform for creating the SMART-complexes in the training of future teachers of labor education and technology. The works of well-known scientists on processing of available platforms for the implementation of SMART-complexes during the training of future teachers of labor training are analyzed. The classification and requirements for platforms for the implementation of SMART-complexes are identified. The principle of construction of SMART-complex according to the modular approach on the educational platform is determined. The main functional capabilities of popular learning management systems are considered, on the basis of which a comparative table of modern foreign and domestic platforms for the creation of SMART-complexes is built. When developing and selecting the necessary platform for the implementation of SMART-complex in the process of training future teachers of labor education and technology should take into account technical capabilities, functions of the system and the specifics of training future teachers of labor education and technology in educational institutions. Our analysis suggests that the optimal platform for the implementation of the SMART-complex is the Moodle platform. However, further research is aimed at finding alternative opportunities for the implementation of SMART-complexes, because in systems such as Moodle, access to the resource is limited.
Эффективность внедрения SMART-комплексов значительно зависит от используемого программного обеспечения, с помощью которого он работает. Функции и характеристики SMАRT-комплекса должны служить обеспечению максимально возможной эффективности при взаимодействии соискателя высшего образования и преподавателя в рамках образовательного процесса высшего образования. Сложное в использовании программное обеспечение не только ухудшает восприятие соискателями учебного материала, но и формирует негативное отношение к применению информационных технологий в образовательной деятельности. Важен оптимальный подбор платформы для создания SMART-комплексов при подготовке будущих учителей трудового обучения и технологий. В статье проанализированы работы известных ученых за проблематикой проработки имеющихся платформ для реализации SMART-комплексов во время подготовки будущих учителей трудового образования. Выявлена классификация и требования, которые выдвигаются к платформам для реализации SMART-комплексов. Определен принцип построения SMART-комплекса за модульным подходом на образовательной платформе. Рассмотрены основные функциональные возможности популярных систем управления образованием, на основе чего построена сравнительная таблица современных зарубежных и отечественных платформ для создания SMART-комплексов. При обработке и подборе необходимой платформы для реализации SMART-комплекса в процессе подготовки будущих учителей трудового обучения и технологий следует учитывать технические возможности, функции самой системы и специфику подготовки будущих учителей трудового обучения и технологий в учебных заведениях. Проведенный нами анализ позволяет утверждать, что оптимальной платформой для реализации SMART-комплекса является платформа Moodle. Однако дальнейшие научные поиски направляют на поиск альтернативных возможностей для реализации SMART-комплексов, ведь в таких системах как Moodle доступ к ресурсу ограничен.