Мета - проаналізувати вплив міжкультурної комунікації на професійну інноваційну діяльність, оцінити можливість розвитку професійних компетенцій з інноваційної
діяльності завдяки процесам міжкультурної комунікації.
Методи: гіпотетико-дедуктивний метод, формалізація, узагальнення, класифікація, систематизація, екстраполяція.
Висновки. Обгрунтовано двобічний зв'язок міжкультурної комунікації з інновацій-
ною діяльністю. Людина, більш здатна до міжкультурної комунікації, в більшій мірі здатна і до інноваційної діяльності, вона більш відкрита, гнучка, адаптивна та креативна. Тому важливо в процесі професійної підготовки розвивати у майбутніх фахівців міжкультурну компетенцію - здатність до міжкультурних контактів: навчити їх визнавати культурну багатоманітність не як перешкоду, а як джерело нової потенційно корисної інформації. Для майбутніх професіоналів з інноваційної діяльності це ще важливіше, ніж для інших фахівців. Адже у процесі розробки інновацій часто виникають проблеми саме зі створенням чогось принципово нового, з формуванням ідеї. І будь-яка різноманітність може допомогти, оскільки інша людина є скарбницею нових точок зору. Міжкультурна комунікація може бути джерелом нових ідей, нових знань і вмінь, нових компетенцій фахівця, а також новим каналом для популяризації інноваційного продукту в різних цільових групах.
Purpose to analyze the impact of intercultural communication on the professional innovative activity, to assess the possibility of developing of the professional competencies to innovative activity through intercultural communication.
Methods: hypothetical-deductive method, formalization, generalization, classification, systematization, extrapolation.
Results. The bilateral relationship between intercultural communication and innovative activity is grounded. A person, who is more capable of cross-cultural communication, is more capable of innovative activity too, he / she is more opened, flexible, adaptive and creative. It is therefore important to develop, in the professional training of future specialists, the intercultural competence the ability to cross-cultural contacts: to teach them to recognize cultural diversity not as an obstacle but as a positive diversity, as a source of new potentially useful information. For future professionals of innovative activity, it s even more important than for others. The process of innovations working out often deals with problems of creating something new, of forming of new ideas. And any variety can help, because another person is a treasure trove of new points of view. Intercultural communication can be a source of new ideas, new knowledge and skills, new professional competences, as well as a new channel to promote an innovative product to different target groups.