У статті представлено аналіз принципів та програм підготовки фахівців і менеджерів з інноваційної діяльності у розвинених країнах та формування пропозицій щодо вдосконалення вітчизняної освітньої практики. Як відмінності успішних західних освітніх програм підкреслено такі: орієнтація на підготовку дорослих в рамках короткотермінових курсів, реалізація прикладної діяльності в групах при підтримці тренера в умовах моделювання реальних виробничих процесів, спрямованість на розвиток інноваційної свідомості та культури. Обґрунтовано, що наявна в Україні система підготовки до інноваційної діяльності, яка спирається на магістерські програми, не може задовольнити потребу сталого економічного зростання і має бути трансформована в дієву систему бізнес-освіти.
В статье представлен анализ принципов и программ под-готовки профессионалов и менеджеров по инновационной деятельности в развитых странах и формирование предложений по совершенствованию отечественной образовательной практики. В качестве отличий успешных западных образовательных программ подчеркнуты следующие: ориентация на подготовку взрослых в рамках краткосрочных курсов, реализация прикладной деятельности в группах при поддержке тренера в условиях моделирования реальных производственных процессов, направленность на развитие инновационного сознания и культуры. Подчеркнуто, что существующая в Украине система под-готовки к инновационной деятельности, которая опирается на магистерские программы, не может удовлетворить потребность устойчивого экономического роста и должна быть трансформирована в действенную систему бизнес-образования.
The article represents the analysis of principles and training programs for professionals and managers in innovative activity in the leading countries and the proposals for national educational practice improving. As differences of successful western education programs author highlights the following: focusing on preparing adults under short-term courses, implementation of applied activity in groups with a trainer’s support in conditions of real production processes modeling, attention to the development of innovative consciousness and culture. It is emphasized that Ukrainian current system of training for innovations, which grounds on master’s programs, can’t meet the need for sustainable economic growth and should be transformed into an effective system of business education.