Дослідження розвитку людини, її духовного світу в суспільствах перехідного типу, до яких належить і Україна, – одна із актуальних проблем, що постала перед вітчизняним суспільствознавством. Для науковців об’єктом особливої уваги є молодь, яка відіграє важливу роль в соціальній динаміці українського суспільства. Наше майбутнє значною мірою залежатиме від того, наскільки успішно молоде покоління буде спроможним осмислити та засвоїти загальнонаціональні ідеї та інтереси, втілити їх у життя. Органічна, обумовлена природою, спрямованість молоді у майбутнє ніяк не відсторонює її від минулого. «Минуле й майбутнє – це дві сторони однієї медалі. Вони поєднуються сьогоденням. І якщо нині хтось і десь намагається ввійти у завтра, спираючись на фальсифіковане минуле, він матиме не що інше, як потворне майбутнє» Зважаючи на це, формування історичної свідомості студентської молоді – одне з найбільш складних завдань, що стоїть перед українським суспільством загалом та перед системою освіти, зокрема. Деміфологізації освіти можливе в двох напрямках: по-перше, як деміфологізація суспільної освітянської свідомості й, по-друге, як деміфологізація змісту навчальних дисциплін, передусім гуманітарних. Серед них на особливу увагу заслуговує історія.
The study of human development, its spiritual world in transitional societies, which includes Ukraine, is one of the urgent problems facing domestic social science. For scientists, the object of special attention is the youth, which plays an important role in the social dynamics of Ukrainian society. Our future will largely depend on how successfully the younger generation will be able to comprehend and assimilate national ideas and interests, to put them into practice. Demythologization of education is possible in two directions: first, as the demythologization of public educational consciousness and, secondly, as the demythologization of the content of academic disciplines, especially the humanities. Among them, history deserves special attention.