У дисертації досліджується проблема удосконалення диригентськохорової підготовки студентів інститутів мистецтв до роботи з дитячим хором із застосуванням евристичних методів навчання. Подано аналіз базових понять дослідження, висвітлено специфіку, сутність та зміст означеного феномена, визначено принципові підходи, що зумовило виокремлення мотиваційноемоційного, комунікативно-компетентнісного, креативно-рефлексивного, діяльнісно-результативного компонентів підготовки майбутніх учителів музики до роботи з хором із застосуванням евристичних методів навчання, визначено педагогічні умови їх формування. Вперше сформульовано й обґрунтовано критерії, показники, охарактеризовано рівні підготовленості майбутніх учителів музики до роботи з хором із застосуванням евристичних методів навчання. Розроблено та впроваджено в педагогічно-мистецький процес поетапну методику підготовки студентів у процесі роботи з хоровими колективами із застосуванням евристичних методів навчання, яка є цілісною системою, що передбачає цілепокладання, визначення творчих завдань, застосування комплексу евристичних прийомів, методів, орієнтирів, стратегій,
узагальнюючих евристичних схем. У цілому дослідження підтвердило, що
запропонована методика сприяє ефективності підготовки майбутніх учителів
музики до роботи з дитячим хором, досягненню студентами оригінального,
особистісного результату диригентсько-хорової діяльності умовах інститутів
мистецтв та музично-педагогічних факультетів педагогічних університетів.
The dissertation investigates the problem of improving the conductor and choral arts institutions prepare students to work with children's choir using heuristic methods. The analysis of the basic concepts of research highlights the specificity, the nature and content of the definite phenomenon defined policy approaches, which led to the isolation of motivational-emotional, communicative competence, creative, reflective, action-effective component of future music teachers to work with a chorus using heuristic methods learning, defined pedagogical conditions of their formation. First formulated and justified criteria, indicators, described levels of preparedness for future music teachers to work with a chorus using heuristic methods. Design and implementation of educational and artistic process every stage of preparation students in the process of working with choirs using heuristic methods of teaching, which is an integrated system that includes goal setting, identifying creative tasks, the use of complex heuristic techniques, methods, guidelines,
policies, generalized heuristic schemes. In general, the study confirmed that the
proposed method improves the efficiency of training future teachers to work with
children's choir, the original student achievement, personal results a choral conductor on conditions that Institute of Arts and music-pedagogical faculties of pedagogical universities.
В диссертации исследуется проблема совершенствования дирижерско-хоровой подготовки студентов институтов искусств к работе с детским хором
с применением эвристических методов обучения. Дан анализ базовых понятий
исследования, освещены специфика, сущность и содержание указанного феномена, определены принципиальные подходы, что обусловило выделение
мотивационно-эмоционального, коммуникативно-компетентностного,
креативно-рефлексивного, деятельностно-результативного компонентов подготовки будущих учителей музыки к работе с хором с применением эвристических методов обучения, разработаны педагогические условия их формирования. Впервые сформулированы и обоснованы критерии, показатели, охарактеризованы уровни подготовленности будущих учителей музыки к работе с хором с применением эвристических методов обучения. Разработана и внедрена в педагогический процесс поэтапная методика подготовки студентов в процессе работы с хоровыми коллективами с применением эвристических методов обучения, которая является целостной системой, предусматривающей целеполагание, определение творческих задач, применение комплекса эвристических приемов, методов, ориентиров,
стратегий, обобщающих эвристических схем . В целом исследование подтвердило, что предложенная методика способствует эффективности подготовки студентов к работе с детским хором, достижению студентами оригинального, личностного результата дирижерско-хоровой деятельности в условиях институтов искусств и музыкально-педагогических факультетов педагогических университетов.