На сучасному етапі розвитку вищої школи в Україні
формуються нові підходи і розробляються принципово нові критерії якості
навчання. Все більший розвиток одержують новітні освітні технології,
засновані на ефективному використанні в навчальному процесі вузів сучасних
засобів і методів передачі знань. Велика роль надається методам активного
пізнання та самоосвіти навчання (Лист МОН України від 07.03.2022 №1/3378-22
«Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки
під час дії правового режиму воєнного стану»).
Сьогодні в Україні поряд із традиційними педагогічними технологіями в
мистецькій освіті широко використовуються і комп’ютерні технології
(дистанційне навчання), що сприяє розвитку інтелектуальних умінь, творчій
самореалізації у навчанні студентів. Система дистанційного навчання отримала
широке поширення в США і Європі. Ефективність дистанційного навчання
заснована на тому, що ті, кого навчають, самі почувають необхідність
подальшого навчання, а не піддаються тиску з боку. Вони мають можливість
роботи з навчальними матеріалами в такому режимі й обсязі, який підходить
безпосередньо їм. Послідовне виконання контрольно-діагностичних завдань і
випускної роботи, а також підтримка у всіх питаннях з боку викладачакоординатора забезпечує планомірне засвоєння знань.
У змішаному, гібридному навчанні значна частина традиційного
навчального часу буде замінена он-лайн навчальною діяльністю. Он-лайн
діяльність може включати в себе серед іншого: надання посилання на ресурси і
завантаження текстів і матеріалів, управління он-лайн вікторинами і
полегшення подання завдання на самостійну роботу. Змішана форма навчання
органічно поєднує в собі як денні, так і дистанційні форми навчання.
Дистанційне навчання мистецьких дисциплін має свою специфіку.
Наприклад, навчання в інструментальному, вокальному та класі диригування –
це завжди індивідуальні заняття. Тому, тільки використання комп’ютерних
технологій в методиці навчання майбутніх учителів музичного мистецтва – не
бажана річ, але необхідність оволодіння студентами навчальними методами,
що передбачають широке використання можливостей засобів мультимедіа, комп’ютерних технологій, долучення студентів до інтерактивної діяльності –
все це є викликом сьогодення.
At the present development stage of higher education in Ukraine,
new approaches are being formed and fundamentally new criteria for the quality of
education are being developed. The latest educational technologies based on the
effective use of modern means and methods of knowledge transfer in the educational
process of universities are gaining more and more development. An important role is
given to the methods of active cognition and self-education (Letter of the Ministry of
Education and Science of Ukraine dated 07.03.2022 №1 / 3378-22 «On the practice
of labor law in the field of education and science during martial law»).
Today in Ukraine next to traditional pedagogical technologies computer
technologies (controlled from distance studies) are widely used in artistic education,
that assists to development of intellectual abilities, creative self-realization in the
studies of students. The distance learning system has become widespread in the
United States and Europe. The effectiveness of distance learning is based on the fact
that those who are taught themselves tend to feel the need for further learning, and
not succumb to outside pressure. They have the opportunity to work with educational
materials in a mode and volume that suits them directly. Consistent implementation
of control and diagnostic tasks and graduation work, as well as support in all matters
by the teacher-coordinator ensure the systematic acquisition of knowledge.
In blended, hybrid learning, much of the traditional learning time will be
replaced by on-line learning activities. Online activities may include, but are not
limited to, providing links to resources and downloading texts and materials,
managing online quizzes, and making it easier to submit assignments. Blended
learning organically combines both full-time and distance learning.
Distance learning of art disciplines has its own specifics. For example, training
in instrumental, vocal and conducting classes are always a part of individual lessons.
Therefore, the use of computer technology in the teaching methods of future music
teachers is not a desirable thing, but the need for students to master teaching methods
that involve extensive use of multimedia, computer technology, involving students in
interactive activities - all this is a challenge for the present times.