Трансформація української освіти розглядається у контексті таких європейських домовленостей, як «Європейська конвенція про еквівалентність дипломів», «Європейська конвенція про еквівалентність періодів університетської освіти», «Європейська конвенція про академічне визнання університетських кваліфікацій», «Конвенція про визнання навчальних курсів, дипломів про вищу освіту і вчених ступенів у державах Європейського регіону», «Європейська конвенція про загальну рівнозначність термінів університетської освіти» і «Конвенція про визнання кваліфікацій, яка стосується вищої освіти в Європейському регіоні». Автор підкреслює, що Болонський процес став своєрідним змістовим підсумком домовленостей у галузі освіти, які виявляли прагнення європейської освітянської та дослідницької спільноти до єдності у різноманітті.
Transformation of Ukrainian education is considered in the context of such European agreements, as «European Convention on the Equivalence of Diplomas», «European Convention on the General Equivalence of Periods of University Study», «European Convention on the Academic Recognition of University Qualifications, «Convention on the Recognition of Studies, Diplomas and Degrees concerning Higher Education in the States belonging to the European Region», «European Convention on the General Equivalence of Periods of University Study» and «Conventions on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region». The author emphasizes that Bologna process has become a kind of semantic result of agreements in educational sphere, which revealed an aspiration of European educational and research
community to unite in variety.