Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Філософія в педагогічному процесі : статус та функціональне визначення

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Андрущенко, Віктор Петрович
dc.date.accessioned 2022-07-08T10:01:03Z
dc.date.available 2022-07-08T10:01:03Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Андрущенко, В. Філософія в педагогічному процесі : статус та функціональне визначення / В. Андрущенко // Вища освіта України. – 2015. – № 1. – С. 5-11. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37554
dc.description.abstract Педагогічний дискурс, розпочатий прийняттям нового Закону України «Про вищу освіту», з особливою гостротою розгорнувся навколо проблеми вільного вибору студентами тих чи інших дисциплін, серед яких опинилась і така «вічна дисципліна», як філософія. Автор категорично відкидає спроби деяких «реформаторів» не тільки вилучення філософії з навчального процесу, але й обмеження її (філософії) у змісті та годинах, відведених на її викладання. Філософія – основа світогляду і методології наукового пізнання, а тому має вивчатись як обов’язкова дисципліна при підготовці фахівців усіх спеціальностей і напрямів. Особливе значення вивчення філософії набуває в ситуації агресії Росії в Україну та нового перерозподілу світу, інспірованого тією ж таки Росією. Зупинити агресора може лише людина високого патріотичного штибу, світоглядної і професійної підготовки, людина, вихована на національних і загальнолюдських цінностях, основу яких формує філософія. Автор наголошує на недоторканності філософії в навчальному процесі. Питання полягає лише в тім, яку філософію треба читати в українських університетах? На думку автора, національну і світову, ту, яка стверджує ідею людини, її свободи і творчого розвитку. uk
dc.description.abstract Pedagogical discourse initiated by adoption of the new Law of Ukraine "On Higher Education", has started with particular acuteness concerning free choice of various disciplines by students, such "eternal discipline" as philosophy turned out to be among them. The author rejects the attempts of some "reformers" to extract the philosophy from the educational process, as well as its limitations (philosophy) of the content and hours for its teaching. Philosophy is the basis of outlook and methodology of scientific knowledge, and therefore needs to be studied as a compulsory subject for training specialists of all specialties and directions. It is particularly important to study philosophy in a situation of Russia’s aggression in Ukraine and a new redistribution of the world, inspired by Russia. Only person of high patriotic persuasion, ideological and professional training, a man brought up on national and universal values, which are formed on the basis of philosophy can stop aggressor. The author emphasizes the philosophy must be studied. The only question is what philosophy should be taught in Ukrainian universities? In author’s opinion it is national and global, which states the idea of a man, his freedom and creative development. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject людина uk
dc.subject культура uk
dc.subject освіта uk
dc.subject філософія uk
dc.subject світогляд uk
dc.subject методологія uk
dc.subject виховання uk
dc.subject culture uk
dc.subject education uk
dc.subject philosophy uk
dc.subject ideology uk
dc.subject methodology uk
dc.title Філософія в педагогічному процесі : статус та функціональне визначення uk
dc.title.alternative Philosophy in the educational process : status and functional definition uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics