Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Терепищий, Сергій Олександрович
dc.date.accessioned 2022-07-04T10:27:15Z
dc.date.available 2022-07-04T10:27:15Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Терепищий, С. Причини та витоки глобалізації освітнього ландшафту / С. Терепищий // Вища освіта України. – 2016. – № 1. – С. 22-29. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37491
dc.description.abstract У статті здійснено аналіз причин та витоків глобалізації освітнього ландшафту. Розглядаючи становлення уніфікаційних трендів на світовій арені педагогічних послуг, автор звертає увагу на історичну закономірність у русі освіти зі сфери культурного надбання до системи економічного виробництва. З огляду на отримані результати, дослідження демонструє потенційно високу можливість України на участь у боротьбі за високі позиції в системі освітньої конкуренції. Умовами реалізації цієї можливості стають первинні реформи в межах змісту освіти та оцінювання. uk
dc.description.abstract This article is devoted to the scientific analysis of the causes and origins of globalization in higher education. In considering establishment of the unification trends on the world stage of educational services, the author reveals the historical pattern of educational movement from the field of cultural heritage to the field economic production. In view of these results, the study demonstrates the potentially high probability of Ukraine to take part the struggle for the top position in the educational system of competition. Our country still has good conditions to obtain high positions in the planetary arena of pedagogical services. However, the main issue that should be given to addressing the need to achieve this success, there is a problem of quality assessment of learning outcomes, taking into account the latest ideal - the person with creativity and pragmatic ability to make decisions. Terms of realization of this possibility are the primary reforms within the educational content and assessment. The globalized educational landscape has been described as commercialized industry, which is increasingly moving away from cultural identity aside social and economic. This trend has gained its beginnings in the first half of the twentieth century in the form of "death" of classic university. That accelerated the transformation of education in the "globalized economic service". uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject глобалізація uk
dc.subject система вищої освіти uk
dc.subject «прагматична креативність» uk
dc.subject комерціалізація освіти uk
dc.subject інформація uk
dc.subject знання uk
dc.subject технологія uk
dc.subject оцінювання uk
dc.subject освітній ландшафт uk
dc.subject globalization uk
dc.subject system of higher education uk
dc.subject «pragmatic creativity» uk
dc.subject commercialization of education uk
dc.subject information uk
dc.subject knowledge uk
dc.subject technology uk
dc.subject assessment uk
dc.subject educational landscape uk
dc.title Причини та витоки глобалізації освітнього ландшафту uk
dc.title.alternative Causes and origins of globalization of educational landscape uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу