Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Досягнення і проблеми тренду міжнародних тестувань якості освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Корсак, Олена Іванівна
dc.date.accessioned 2022-07-04T10:23:45Z
dc.date.available 2022-07-04T10:23:45Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Корсак, О. Досягнення і проблеми тренду міжнародних тестувань якості освіти / О. Корсак // Вища освіта України. – 2017. – № 4. – С. 78-83. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37490
dc.description.abstract Проаналізовано причини розширення цілей дослідження систем освіти та вимірювань якості їх діяльності далеко поза національні межі. Викладено головні риси еволюції порівняльних педагогічних досліджень і проведення одночасного тестування (PIRLS, TIMSS і PISA) учнів з багатьох держав світу. Головну увагу звернуто на виміри PISA, зокрема, вміння читати, розуміти і використовувати тексти, а також комплексного вимірювання «готовності до життя-ХХІ» учнів 15 років (PISA). Указано на успіхи і недосконалості наявних завдань PISA під час вимірів спроможності до креативності і творчості. Доведено, що найбільш корисною і перспективною є участь учнів України в тестуванні PISA. uk
dc.description.abstract The reasons of expanding the goals of studying educational systems and measuring the quality of their activities far beyond the national boundaries are explored. The main features of the evolution of comparative pedagogical researches and the simultaneous testing (PIRLS, TIMSS and PISA) of students from many countries of the world are described. The main focus is on PISA measurements, in particular, the ability to read, understand and use texts, as well as a integrated measuring «readiness of the15-year-old students for life-XXI». Achievements and defects of existing PISA tasks for measuring creativity and innovative thinking are also mentioned. It is proved that the most useful and promising part is the participation of Ukrainian students in PISA testing. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject обов’язкова освіта uk
dc.subject педагогічні виміри uk
dc.subject національні екзамени uk
dc.subject міжнародні тестування uk
dc.subject порівняння тестів PIRLS, TIMSS і PISA uk
dc.subject корисність PISA uk
dc.subject compulsory education uk
dc.subject pedagogical assessment uk
dc.subject national exams uk
dc.subject international testing uk
dc.subject comparison of tests PIRLS, TIMSS and PISA uk
dc.subject utility of PISA uk
dc.title Досягнення і проблеми тренду міжнародних тестувань якості освіти uk
dc.title.alternative Achievements and problems of international testing trend of the quality of education uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics