У статті розглядається роль соціальної згуртованості як соціального феномена та її вплив на розвиток суспільства, а також соціальна роль освіти, зокрема, в розвитку соціальної згуртованості. Показано, що важливим завданням є розвиток соціальної згуртованості в освітньому просторі. В цьому напрямі особливою проблемою є робота з внутрішньо переміщеними особами, в т. ч. з молоддю, студентством. Складна політична та соціально-економічна ситуація в Україні вимагає негайного вирішення цієї проблеми для якомога швидшого та ефективного об’єднання нашого суспільства, зокрема, через розвиток освітніх спільнот. Потрібні більш детальні та ґрунтовні дослідження щодо відстеження рівня соціальної згуртованості в освітньому середовищі та виявлення чинників, які можуть на нього впливати. Проведене дослідження є адаптацією на рівні університетської спільноти моделі соціальної згуртованості «Радар соціальної згуртованості» і базується на первинних даних авторського опитувальника.
The article describes the important role of social cohesion as a social phenomenon, and
its impact on society development. The social role of education in the development of social cohesion is shown as well. Nowadays an important task of educationa nowadays is to develop of social cohesion in the educational space. The special task is working with internally displaced people, especially youth and students. The complex political and socio-economic situation in Ukraine requires an immediate solution of this problem in order to unite our society as quickly and effectively as possible, in particular, through the development of educational communities. It is needed more detailed and proper researches to track the level of social cohesion in the educational environment and to identify the key impact factors. The conducted research is an adaptation of the social cohesion model of the Social Cohesion Radar at the university community level. The study is based on the оriginal primary data of the authors’ questionnaire.