Осмислюється актуальна проблема ролі філософської публіцистики в академічній освіті і науці. Філософська публіцистика – не просто доступне подання історії філософії або сучасного стану напрямків теоретичної філософії, це сфера духовної творчості, в якій вічні світоглядні проблеми постають в актуальному суспільному контексті. Філософська публіцистика у своїй глибині завжди є гуманістичною, вона стоїть на сторожі свободи думки, пробуджує її критичність, захищає від маніпуляцій. Автори вводять поняття «академічна філософська публіцистика»; в результаті дії такої публіцистики в сучасному демократичному суспільстві виникає відкритість освіти і науки.
The actual problem of the role of philosophical publicism in academic education and
science is comprehended. Philosophical publicism is not just an accessible representation of the history of philosophy or the current state of the areas of theoretical philosophy, it is a
sphere of spiritual creativity, in which the eternal ideological problems appear in a current
social context. Philosophical publicism in its depth is always humanistic, it stands guard
over freedom of thought, awakens its criticality, protects against manipulation. The authors
introduce the concept of “academic philosophical publicism”; аs a result of such publicism in a modern democratic society, openness of education and science is possible.