ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Нестерова, Марія Олександрівна![]() |
|
dc.contributor.author | Яценко, Олена Дмитрівна![]() |
|
dc.contributor.author | Дєліні, Марина![]() |
|
dc.contributor.author | Валєнса, Ганна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2022-06-27T16:14:36Z | |
dc.date.available | 2022-06-27T16:14:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Європейські цінності міжкультурної комунікації в університетській спільноті / М. Нестерова, О. Яценко, М. Дєліні, Г. Валєнса // Вища освіта України. – 2020. - № 4. – С. 47-52. - DOI 10.31392/NPU-VOU.2020.4(79).06 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37413 | |
dc.description.abstract | Розглядається роль міжкультурної комунікації, її ціннісне підґрунтя, теоретичні та методологічні засади. Показано її зв'язок із соціальною згуртованістю, концептуалізовано міжкультурну комунікацію як складний соціальний феномен, окреслено її вплив на розвиток суспільства. Також відображена соціальна роль освіти в розвитку міжкультурної комунікації, можливі інструменти. Проведене дослідження є продовженням теми дослідження соціальної згуртованості та довіри в університетських спільнотах. Дослідження базується на первинних даних авторського опитувальника. | uk |
dc.description.abstract | The article describes the important role of intercultural communication, its’ value-based foundations, theoretical and methodological principlethes. It has been conceptualized the intercultural communicatio as a complex social phenomenon and its impact on society development. The social role of education in the development of intercultural communication and possible tools are shown as well. Nowadays there is an important task of intercultural communication development in the educational space. The special task is practical implementation of EU values of diversity and inclusion in the social communication with the various vulnerable groups. The complex political and socio-economic situation in Ukraine requires an effective social dialogue, in particular, intercultural dialogue to to unite our society, taking in consideration diversity and inclusion focuses of social interactions. The role of education is quite important on this matter. So, It is needed more detailed and proper researches to investigate the present level of intercultural communication in the educational dimension and to identify the key impact factors of its development. The conducted research is the follow up of the previous cognitive researches of social cohesion model (apopted Model of the Social Cohesion Radar) and trust at the university community level. The study is based on the оriginal primary data of the authors’ questionnaire. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | європейські цінності | uk |
dc.subject | міжкультурна комунікація | uk |
dc.subject | різноманіття | uk |
dc.subject | соціальна згуртованість | uk |
dc.subject | університетська спільнота | uk |
dc.subject | educational dimension | uk |
dc.subject | EU values | uk |
dc.subject | diversity | uk |
dc.subject | intercultural communication | uk |
dc.subject | social cohesion | uk |
dc.subject | university community | uk |
dc.title | Європейські цінності міжкультурної комунікації в університетській спільноті | uk |
dc.title.alternative | EU values of intercultural communication in the university community | uk |
dc.type | Article | uk |