Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Ефективність європейського вчителя (проблема впровадження «Педагогічної конституції Європи»)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андрущенко, Віктор Петрович
dc.date.accessioned 2022-06-27T07:24:39Z
dc.date.available 2022-06-27T07:24:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Андрущенко, В. Ефективність європейського вчителя (проблема впровадження «Педагогічної конституції Європи») / В. Андрущенко // Вища освіта України. – 2020. – №3. – С. 5-18. – DOI 10.31392/NPU-VOV.202.3(78).01 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37393
dc.description.abstract Аналізуються проблеми та завдання впровадження проєкту «Педагогічна конституція Європи», спрямованого на підготовку нового вчителя для об’єднаної Європи ХХІ століття; зазначається, що саме вчитель має взяти на себе відповідальність за духовну атмосферу і моральні якості європейської спільноти; задля цього (відповідно до Проєкту) учитель має володіти найновішими знаннями, практично спрямованими компетентностями, інтегративним світоглядом та гуманістичними цінностями; серед основних компетентностей особливе значення мають: 1) предметно-знаннєва компетентність; 2) комунікативна компетентність (зокрема, сучасний учитель має вільно володіти кількома європейськими мовами); 3) компетентність європейської самоідентичності; 4) компетентність справедливості; 5) лідерська компетентність; 6) дослідницько-аналітична компетентність; 7) здатність навчатися впродовж усього життя; 8) емпатія – здатність розуміти переживання учня чи студента та співпереживати в процесі спілкування. Такі компетентності сучасного вчителя є запорукою того, що він професійно й послідовно зможе формувати у своїх учнів підвалини європейської ідентичності. Автор наголошує, що педагогічна освіта має забезпечити поєднання знань навчальних предметів та знань, умінь і навичок з педагогіки, методики та дидактики, аналізує філософію навчально-виховного процесу нового європейського типу. uk
dc.description.abstract The problems and tasks of the project "Pedagogical Constitution of Europe", aimed at training a new teacher for a united Europe of the XXI century, are analyzed. It is noted that it is the teacher who must take responsibility for the spiritual atmosphere and moral qualities of the European community; for this purpose (in accordance with the specified Project) the teacher must have the latest knowledge, practically oriented competencies, integrative worldview and humanistic values; among the main competencies of special importance are: 1) subject-knowledge competence; 2) communicative competence (in particular, a modern teacher must be fluent in several European languages); 3) competence of European self-identity; 4) competence of justice; 5) leadership competence; 6) research and analytical competence; 7) the ability to learn throughout life; 8) empathy — the ability to understand the experiences of a pupil or student and empathize in the process of communication. Such competencies of a modern teacher are a guarantee that he will be able to professionally and consistently form the foundations of European identity in his students. The author emphasizes that pedagogical education should provide a combination of knowledge of subjects and knowledge general, skills and abilities in pedagogy, methodology and didactics, analyzes the philosophy of the educational process of the new European type. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject людина uk
dc.subject культура uk
dc.subject освіта uk
dc.subject наука uk
dc.subject учитель uk
dc.subject європейські стандарти uk
dc.subject виховання uk
dc.subject person uk
dc.subject culture uk
dc.subject education uk
dc.subject science uk
dc.subject teacher uk
dc.subject European standards uk
dc.subject upbringing uk
dc.title Ефективність європейського вчителя (проблема впровадження «Педагогічної конституції Європи») uk
dc.title.alternative Efficiency of the european teacher (the problem of implementation of the "Pedagogical Constitution of Europe") uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу