У статті здійснено огляд життєвого і творчого шляху видатного діяча вітчизняної освіти і науки ХХ ст., завідувача кафедри вищої математики НПУ імені М. П. Драгоманова, доктора фізико-математичних наук, професора Сергія Сергійовича Левіщенка (1944–1996). Його науково-педагогічна діяльність відіграла значну роль у вирішенні проблеми професійної підготовки студентів фізико-математичного факультету педагогічного закладу вищої освіти. Компетентність розглядається як комбінація знань, умінь та практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, що визначає здатність особи успішно здійснювати подальшу навчальну та професійну діяльність. Професійна компетентність педагога розглядається як сукупність його особистісних якостей, загальної культури та кваліфікаційних знань, умінь та методичної майстерності. Авторами статті розкрито основні науково-методичні ідеї С. С. Левіщенка щодо формування професійних компетентностей майбутніх вчителів математики: гуманізм, демократизація, компетентність, педагогічна творчість, педагогічний саморозвиток та їх значення для розвитку сучасної математичної та педагогічної науки.
В статье осуществлен обзор жизненного и творческого пути выдающегося деятеля отечественного просвещения и науки ХХ ст., заведующего кафедрой высшей математики НПУ имени М. П. Драгоманова, доктора физико-математических наук, профессора Сергея Сергеевича Левищенко (1944–1996). Его научно-педагогическая деятельность сыграла значительную роль в решении проблемы профессиональной подготовки студентов физико-математического факультета в педагогическом заведении высшего образования. Компетентность рассматривается как комбинация знаний, умений и практических навыков, способов мышления, профессиональных, мировоззренческих и гражданских качеств, морально-этических ценностей, которая определяет способность личности успешно осуществлять дальнейшую учебную и профессиональную деятельность. Профессиональная компетентность педагога рассматривается как совокупность его личностных качеств, общей культуры и квалификационных знаний, умений и методического мастерства. Авторами статьи раскрыты основные научно-методические идеи С. С. Левищенко относительно формирования профессиональных компетентностей будущих учителей математики: гуманизм, демократизация, компетентность, педагогическое творчество, педагогическое саморазвитие и их значение для развития современной математической и педагогической науки.
This article presents main aspects of life and scientific practice of the famous man of science and education of XX century, Head of Higher Mathematics Department of the National Pedagogical Dragomanov University, Doctor of Science in Physics and Mathematics, Professor S. S. Levishchenko (1944 – 1996). His scientific and pedagogical practice played a great role in solving the problem of professional training of students of the Physical and Mathematical Faculty in the pedagogical university. The competence is consider as a combination of the knowledge, ability, practical skills, way of thinking, professional, world view and public features, moral-ethical values which define the persons ability to exercise the further educational and professional practice successfully. The professional competence of the tutor consider as a compilation of his personal qualities, abilities, professional and methodical skills. The authors of the article presented basic scientific and methodical ideas of S. S. Levishchenko about formation of professional competences of future mathematics teachers. These ideas include humanism, democratization, competence, pedagogical creation, pedagogical self-development and their means for development of the modern mathematical and pedagogical science.