Publication: Метакоммуникативы как регуляторы общения в учебно-педагогической ситуации
Loading...
Date
Authors
Габидуллина, А.Р.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Abstract
У статті досліджуються типи метатексту в навчально-педагогічному дискурсі. Показано змістовну (метамовлєння) і регулятивну (метакоммуникатив) природу метависловлення педагога. Названо основні функції метатексту в мовленнєвій поведінці вчителя.
The article deals with the types of metatext in the structure of educational discourse. The author shows the informal (metaspeech) and regulative (metacommunicative) nature of metastatements of a teacher. The main functions of metatext in the speech behavior of a teacher are mentioned.
The article deals with the types of metatext in the structure of educational discourse. The author shows the informal (metaspeech) and regulative (metacommunicative) nature of metastatements of a teacher. The main functions of metatext in the speech behavior of a teacher are mentioned.
Description
Keywords
метакомуникатив, навчально-педагогічний дискурс, дидактична комунікація, metacommunicative, educational discourse, didactic communication
Citation
Габидуллина А.Р. Метакоммуникативы как регуляторы общения в учебно-педагогической ситуации / А.Р. Габидуллина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 9. Сучасні тенденції розвитку мов. – Випуск 6 : збірник наукових праць / за ред. проф. В. І. Гончарова. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. – С. 50-54