The theoretical analysis of the practical psychologist's personal achievements motivation's actualization is represented. Certain psycho-pedagogical conditions of its development within a training process are defined. The training is built on the process of module-developmental education and provides the substential attributive activities on the group dynamics background. The methodology of the motivational training, socio-psychological characteristics of the personality, such as : emotional integration and social relatioship intergration, are elaborated . The necessary condition for them is the group intergration providing formation of such organizalional mental form as the feeling of being privy to something.
Представлен теоретический анализ актуализации мотивации достижения личности психолога-практика. Определены психолого-педагогические условия ее развития в процессе тренинга, построенного по принципу модульно-розвивающего обучения и обеспечивает содержательную атрибутивную деятельность на фоне процессов груповой динамики. Разработаны методика мотивационного тренинга, социально-психологические характеристики личности: интеграции эмоциональной и интеграции социальных взаимоотношений, необходимым условием которых является интеграция группы, обеспечивающая формирование такой организационно-ментальной формы как чувство причастности.