У дисертації здійснено теоретичне узагальнення порушеної наукової проблеми й запропоновано новий холістсько-емерджентний підхід до її розв’язання, що ґрунтується на адекватному сучасним наукознавчим парадигматичним пріоритетам дослідженні історичних витоків і методологічних орієнтирів у визначенні музично-педагогічної сутності та змісту професійного розвитку викладача музичного мистецтва, на систематизації відповідного категоріального апарату, виявленні, обґрунтуванні та моделюванні його змісту, представленого конститутивним модусом, механізмом і архікритерієм досліджуваного феномену, на розроблених концептуально-методичних засадах педагогічної організації професійного розвитку викладача музичного мистецтва в системі безперервної педагогічної освіти.
Результатами експериментального дослідження на завершальному етапі
підтверджено обґрунтованість запропонованих автором теоретичних і методичних
засад і ефективність розробленої на їхній основі методики педагогічної організації
креативно-акмеологічного супроводу формування модельних параметрів
професійного розвитку викладача музичного мистецтва, яку було впроваджено в
систему безперервної педагогічної освіти викладачів музичного мистецтва.
Theoretical generalization is done in the thesis New holistic-emergent approach to
the set scientific problem solution based on the adequate contemporary paradigm
priorities is suggested. Holistics-emergent approach is suggested in the research of
historical principals and methotodogical guidance in determination of music-pedagogical
development; in revealing, grounding, modeling of its forming-preceding and music
content; in determining constitude modus, mechanism and archcriterion foundations of
concept-methodological foundations of music teacher professional development in the
system of continuous pedagogical education. Validity of theoretical and methotodological principals worked out by the author, efficiency of elaborated pedagogical arrangement methods of creative-acmeological support of music postgraduate education as a factor of teacher’s professional development modul parameters forming in the continuous education system has been proved at the research final stage.
Современный уровень научной рефлексии явления развития и теорий развития человека и личности демонстрирует тенденцию к переосмыслению их ключевых концепций и переведению в класс педагогических категорий с целью упорядочивания целостной педагогической теории профессиогенеза в музыкально-педагогической практике. Ретроспектива эволюции категории “развитие” и её экстраполяция в понятие профессиональное развитие обновляет представление о взаимосвязях фило-онто-актуалгенеза как коэволюционного явления. Становление культурных смыслов понятия профессионального развития в традициях музыкально-педагогической профессии связано с изучением.