В дисертації аналізуються соціально-психологічні фактори виникнення і розвитку дезадаптивності підлітків, уточнюється зміст та визначаються її критерії і рівні розвитку. Встановлено, що генералізованим фактором, який детермінує ускладнення процесу адаптації підлітків є характерологічний фактор. Розроблено систему
корекційних заходів по нівелюванню впливу факторів дезадаптації на підлітків та навчально-методичний посібник “С.оціально-психологічні аспекти адаптації учнів” для вчителів та психологів.
In this dissertation are analysed socially-psychological factors of the origin and development of the disadaptation for the teenagers, is defined the matter and is determined its criterions and standarts of progress. It’s determined that the generalizated factor which clarify the complication of the adaptation’s process for teenagers is the characterogical factor. It was worked out the system of correction’s measures for the leveling of influence the disadaptation’s factors of teenagers and educational-metodical
textbook "The socially-psychologicalaspects for the adaptation of pupils” for the teachers and psychologists.
В диссертации анализируются социально-психологические факторы возникновения и развития дезадаптивности у подростков, уточняется содержание, определяются её критерии и уровни развития. Установлено, что генерализованым фактором, детерминирующим усложнение процесса адаптации подростков, является
характерологический фактор. Разработано систему коррекционных мероприятий по нивелированию влияния факторов дезадаптации на подростков и учебно-методическое пособие “Социально-психологические аспекты адаптации учащихся” для учителей и психологов.