У дисертації розроблено теоретично обґрунтовану методичну систему формування інформаційної культури майбутніх вчителів математики. Виділено ознаки інформаційного суспільства, зокрема вищої форми його розвитку – "суспільства знань", а також основні завдання інформатизації освіти та пов’язані з цим зміни в діяльності вчителя математики; досліджено роль математики і визначено тенденції розвитку математичної освіти в інформаційному суспільстві. Проаналізовано процес інформатизації освіти, становлення методичної системи навчання інформатики в Україні. Запропоновано зміст поняття "інформаційна культура вчителя математики" і
визначено основні її компоненти; до кожної складової інформаційної культури
вчителя математики виділено клас певних типів діяльності, а також виокремлено
систему знань, умінь, певного досвіду щодо вирішення цієї типової задачі
діяльності. Визначено шляхи удосконалення методичних систем навчання дисциплін
інформатичного циклу майбутніх вчителів математики у педагогічних ВНЗ в умовах
широкого застосування сучасних засобів ІКТ. Розроблено і науково обґрунтовано компоненти методичної системи формування інформаційної культури майбутнього вчителя математики у процесі навчання дисциплін інформатичного циклу. Обґрунтовано підвищення рівня фундаментальної підготовки вчителя математики з інформатики за рахунок вивчення її логічних основ. Запропоновано: шляхи формування компетентностей у галузі інформаційного моделювання вчителя математики у процесі навчання інформатичних дисциплін; способи активізації науково-пізнавальної діяльності студентів, орієнтованої на формування інформаційної культури вчителя математики у процесі навчання інформатичних дисциплін. Розроблено педагогічні програмні засоби (довідкового, навчаючого,
тренувального, контролюючого типу) і електронні навчальні курси для комп’ютерної підтримки навчання інформатичних дисциплін. Експериментально перевірено результативність запропонованих компонентів методичної системи формування інформаційної культури майбутнього вчителя математики; впроваджено основні результати дослідження та розроблені компоненти методичної системи в процес навчання інформатики та математики учнів загальноосвітніх шкіл, інформатичних та математичних дисциплін студентів вищих педагогічних навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.
The dissertation describes the main conceptions of developed and theoretically
proven methodical system of information culture forming of future teachers of Mathematics. It were indentified the basic principles of information society, particularly its highest level – “knowledge society”, the primary tasks in the field of education informatization process and the main demands to preparation of teachers of Mathematics. The analysis of the role and tendencies of developing of mathematical education in the information society was carried out. The author offered the definition of the term “information culture of teacher of Mathematics” and determined its main components. Concerning each components it was defined activities, skills and abilities of teachers of Mathematics. The main approaches to improving the methodical systems of teaching of at the pedagogical universities via information technologies were designated. It was found
that the studying the logical foundation of Informatics makes fundamental preparation of
teacher of Mathematics in Informatics more efficient. The methods of forming the competencies in information modeling of future teacher of Mathematics at the studying
process of Informatics and techniques of learning enhancing were suggested. It were
developed the special pedagogical software and the distant educational courses for
supporting the learning of Informatics and getting preferable learning outcomes.
The effectiveness of the developed methodical system of information culture forming
of future teachers of Mathematics was experimentally verified