Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолого-педагогічні аспекти зміцнення здоров’я студентів на основі розвитку мотивацій до занять фізичною культурою

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Саламаха, О. Є.
dc.date.accessioned 2022-03-22T14:18:58Z
dc.date.available 2022-03-22T14:18:58Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Саламаха, О. Є. Психолого-педагогічні аспекти зміцнення здоров’я студентів на основі розвитку мотивацій до занять фізичною культурою / О. Є. Саламаха // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. – Випуск 1 (145). – C. 93-96. – DOI10.31392/NPU-nc.series15.2022.1(145).23 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36571
dc.description.abstract Природа протиріч між викладачами та студентами криється як у внутрішньому середовищі ВНЗу, так і у зовнішньому – соціумі, що формує ставлення студентів до занять фізичною культурою та бажанням (не бажанням) зміцнювати свій стан здоров’я. Поділяючи саме поняття “здоров’я” на його три види (психічне, яке характеризує стан психічного середовища, фізичне, яке характеризує поточний стан функціональних можливостей органів і систем організму, та соціальне, яке характеризує систему цінностей, настанов та мотивів поведінки у соціальному середовищі), можна виділити пріоритетну роль саме останнього у ставленні студентів до занять фізичною культурою та їх бажанням зміцнювати свій стан здоров’я. Це твердження обгрунтовується нами не тільки на основі того, що мотиви поведінки формуються у соціумі. але й виходячи з пріоритетності такого чинника забезпечення здоров’я, як “стиль життя”, ступінь впливу якого, за данними досліджень Всесвітньої організації здоров’я складає від 50 до 55%, що значно більше, ніж вплив трьох інших чинників – генетичного (15-20%), екології (20-25%) та медичного забезпечення (10-15%). Виникнення природи протиріч у соціумі загострюється тим, що у сучасних умовах ринкових перетворень в Україні, які пов’язані зі зміною політичних, економічних, соціальних відносин, наявна система фізичного виховання, фізичної культури та спорту опинилася у кризовому стані, який не сприяє задоволенню потреб більшої частини населення у фізичному розвитку та підтримки здоров’я за рахунок активних занять фізичною культурою та спортом. Відбулися негативні зміни ідеологічних, психологічних та ціннісних пріоритетів молоді внаслідок комерціоналізації фізкультурно-оздоровчого напрямку та згортання більшості державних програм його розвитку за підтримкою державних органів. Це призводить до зростання захворювання, незадовільної фізичної підготовки, зростанню інвалідності, збільшенню випадків кримінальних, аморальних, наркотичних проявів у все більшої кількості молоді. Зростання кількості перелічених негативних ознак із року в рік відбувається зі зменьшенням кількості молоді, яка активно займається фізичною культурою і спортом, що є свідченням незадовільного рівня мотивації до соціальної адаптації життєвого самовизначення та самореалізації в контексті здорового способу життя. Це призводить до того, що “ ...в Україні на 100 студентів приходиться до 95% захворювань різної етіології, з 10 студентів 9 мають відхилення у стані здоров’я, до 50% знаходяться на диспансерному обліку, кожен 5-й відноситься до спеціальної медичної групи, більше 50% студентів не відповідають середньому рівню Державного стандарту фізичної підготовленості”. uk
dc.description.abstract The essence of antagonisms between teachers and students is both at higer educational establishment and at a society; these form attitude of students to the lessons of physical culture and a desire of strengthening own state of a health. The term “health” has three kinds (psychological health which characterizes a state of psychological environment, physical health which characterizes present state of functional possibilities of organs and an organism and social health which characterizes a system of values, the directives and the motives of a behaviour at social environment). So we can point out important role social health when students’ attitude to the lessons of physical culture and a desire of students to strengthen own health state. This statement is based on not only on the base of this fact that the motives of a behaviour is formed at social environment but on the base of an importance of such factor of providing a health as “a mode of life”; such factor is about 55 % as an element of a health; a genetic factor has about 15 – 20 %; an ecology has 20 – 25 %; a medical care has 10 – 15 %. These antagonisms are the same time with this fact that at Ukraine a physical bringing up, physical culture and sport are at negative state; it does not promote a satisfaction of demands of a major of a population at physical development and at supporting a health on the account of active lessons of physical culture and sport. There are negative changes of ideological, psychological and value priorities of young people because of a commersialization of physical culture branch and rolling up a major of state programms of a development of this branch. This leads to negative physical preparing. Various negative features are at the same time with that fact that a minor of young people do physical culture and sport; it is a proof of negative level of a motivation to social adaptation and to self – realization at a context of helth mode of life. So at Ukraine among 100 students there are about 96 persons which have variouis non – health; among 10 students there are nine students which have certain deviations at a health; certain amount of students treat; each fifth student is at special medical group; more than 49 % students do not correspond to the mean level of the state standard of physical preparing. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject здоров’я uk
dc.subject мотивація uk
dc.subject викладач uk
dc.subject здоровий спосіб життя uk
dc.subject фізична культура uk
dc.subject a health uk
dc.subject a motivation uk
dc.subject a teacher uk
dc.subject a health mode of life uk
dc.subject physical culture uk
dc.title Психолого-педагогічні аспекти зміцнення здоров’я студентів на основі розвитку мотивацій до занять фізичною культурою uk
dc.title.alternative Psychological - pedagogical aspects of strengthening the health of students based on the development of motivation for physical education uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу