У дисертації досліджується проблема формування виконавської стабільності майбутніх учителів музики в процесі фахової підготовки, яка є актуальною для музично-освітньої практики як в Україні, так і в КНР. Конкретизовано поняття «виконавська стабільність майбутніх учителів музики» та розкрито теоретичні аспекти її формування з позицій системного гуманістичного, компетентнісного, особистісно-зорієнтованого, діяльнісного та акмеологічних підходів. Доведено ефективність формування виконавської стабільності майбутніх учителів музики в процесі фахової підготовки за умови впровадження авторської методики, яка забезпечує динаміку рівнів досліджуваної сформованості від низького до високого. Дана методика охоплює мотиваційнопізнавальний етап, який спрямовано на підвищення рівня мотивації, наполегливості, пізнавального інтересу й бажання в оволодінні виконавською стабільністю як однієї із складових виконавської компетенції з фахових дисциплін; змістовно-виконавський, спрямований на формування емоційної відкритості студентів у процесі виконання музичних творів, самоконтролю точності, виразності своїх виконавських дій, а також формування ставлення до обраної професії як до цінності та рефлексивної усвідомленості результатів власної фахової підготовки; діяльнісно-творчий, направлений на підвищення ефективності самостійної роботи над своїми виконавськими діями, уміннями творчо застосовувати набуті виконавські компетенції та досвід у власній музично-виконавській діяльності; регулятивно-проективний забезпечує формування умінь саморегуляції внутрішнього стану, ступеня володіння власним емоційним станом та здатності до саморегулювання психологічного стану під час публічних виступів. Практичним результатом впровадження розробленої та апробованої методичної моделі формування виконавської стабільності майбутніх учителів музики в процесі фахової підготовки є позитивна динаміка зростання всіх структурних компонентів феномена, який досліджується, що дає підстави зазначити доцільність та перспективність її застосування для підвищення ефективності фахової підготовки майбутніх учителів музики в системі вищої музично-педагогічної освіти.
В диссертации исследуется проблема формирования исполнительской стабильности будущих учителей музыки в процессе профессиональной подготовки, которая является актуальной для музыкально-образовательной практики как в Украине, так и в КНР. Конкретизировано понятие «исполнительская стабильность будущего учителя музыки» и раскрыты теоретические аспекты ее формирования с позиций системного, гуманистического, компетентносного, личностно-ориентированного и акмеологического подходов. Доказана эффективность формирования исполнительской стабильности будущих учителей музыки в процессе профессиональной подготовки при условии внедрения авторской методики, которая обеспечивает динамику уровней исследуемой сформированности от низкого к высокому. Данная методика охватывает мотивационно-познавательный этап, который направлен на повышение уровня мотивации, настойчивости, познавательного интереса и желания в овладении исполнительской стабильностью как одной из
составляющих исполнительской компетенции; содержательноисполнительский, направленный на формирование эмоциональной открытости
студентов в процессе исполнения музыкальных произведений, самоконтроля точности, выразительности своих исполнительских навыков, а также формирование отношения к избранной профессии, как к ценности и рефлексивной осознанности результатов собственной профессиональной подготовки; деятельно-творческий, направленный на повышение эффективности самостоятельной работы над своими исполнительскими навыками, умениями творчески применять приобретенные исполнительские компетенции и опыт в собственной музыкально-исполнительской деятельности; регулятивно-проекционный обеспечивает формирование умений саморегуляции внутреннего состояния, степени обладания эмоциональным состоянием и способности саморегулирования психологического состояния во время публичных выступлений. Практическим результатом внедрения разработанной и апробированной методической модели формирования исполнительской стабильности будущих учителей музыки в процессе профессиональной подготовки является позитивная динамика роста всех структурных компонентов исследуемого феномена, что делает целесообразным и перспективным ее внедрения для повышения эффективности профессиональной подготовки будущих учителей музыки в системе высшего музыкально-педагогического образования.
This thesis examines the problem of the formation of performance stability of future teachers of music during professional training which is vital for musical and educational practices both in Ukraine and China. The concept «performance stability» is specified and the theoretical aspects of it’s formation from the standpoints of systematical, humanitarian, competentive, person-centered, activity and acmeological approaches are disclosed. The effective formation of the performance activity of future teachers of music during professional training under the condition of implementation of author’s methodology which provides the dynamics of low-to-high levels of performance under study, is proved. This methodology covers the motivation and cognitive stage aimed to increase the level of motivation, persistence, cognitive interest and desire to acquire the performance stability as the one of constituents of performance competence on professional disciplines; the content and performance stage focused to form the emotional openness of students during the execution of musical pieces, self-control of accuracy, expressiveness of own performance acts as well to form the attitude to the selected profession as the valuable one and reflexive awareness of own professional training; the active and creative stage directed to enhance the effectiveness of independent work under own performance acts, skills to take a creative approach for obtained performance competences and experience in own musical and performance activity; the regulative and projective stage intended to provide the formation of skills for self-regulation of inwardness, the level of own emotional control and the ability to self-direction of psychological state during public performance. The practical result of introduction of developed and proven methodological model of formation of performance stability of future teachers of music during professional training is the positive dynamics of increase of all structural components of phenomena under study thus providing the bases to define the practicability and the prospectivity of it’s usage to enhance the professional training of future teachers of music in the system of higher musical and pedagogical education.