Дисертацію присвячено питанням підвищення ефективності навчання фізиці. В роботі теоретично і експериментально обгрунтовується роль самостійної роботи курсантів у справі пізнання, яка обумовлена їх самостійною розумовою діяльністю. Розроблена методика організації занять, яка забезпечує інтенсивну самостійну діяльність на лекціях шляхом самостійної роботи курсанта над готовим конспектом з наступним викладенням цього ж матеріалу лектором, а також на практичних 1 лабораторних заняттях шляхом реалізації ідеї партнерського співробітництва викладача і курсанта. Як результат сумісної творчої діяльності подано оригінальний виклад ряду питань фізики, які традиційно розглядаються некоректно (теорема Остроградського-Гаусса, закон Ома для неоднорідного кола, застосування закону повного струму для розрахунку магнітних полів, визначення питомого заряду електрона методом магнетрона), представлено нові лабораторні роботи, демонстрації, винаходи.
Диссертация посвящена вопросам повышения эффективности обучения физике. В работе теоретически и экспериментально обосновывается роль самостоятельной работы курсантов в деле познания, которая обусловлена их самостоятельной умственной деятельностью. Разработана методика организации занятий, обеспечивающая интенсивную умственную деятельность на лекциях путем самостоятельной работы курсанта по готовому конспекту с последующим изложением этого же материала лектором, а также на практических и лабораторных занятиях путем реализации идеи партнерского сотрудничества преподавателя и курсанта. Как результат совместной творческой деятельности приведено оригинальное изложение ряда вопросов физики , которые традиционно рассматриваются некоректно (теорема Остроградского-Гаусса. закон Ома для неоднородной цепи, применение закона полного тока для расчета магнитных полей, определение удельного заряда электрона методом магнетрона), представлены новые лабораторные работы, демонстрации, изобретения.
Ways of improvement of physics teaching arc developed and explained in present project. There is an experimental and theoretical proof of significance of students self-education in their intellectual and professional growth Particulary, there is the lextain method, that provides very effective intellectual exercising of students on physics lectures in col lege groups of non-physics orientation, by practicing their self-educational work according to booklets before the lecture. Practical and laboratory education by means of cooperation students and teacher is developed also. As a result of cooperative creative thinking there is worked out unique explanation of basics of physics and other questions, like Gaus-Ostrogradsky Theorem. Om Rule for Uneven circuit. Using the Full Electric Current Law for Calculation of Magnetic Fields. Definition of Specific Charge of Electron by the Method of Magnet ron, that in most present hooks are explained incorrectly There also presented new laboratry educational projects lecture demonstratlonal materials, inventions.