The thesis represets research work of the process of professional and pedagogical training of the students of the musical speciality in the higher musical-pedagogical education. The work proves the fact that the effectiveness and resultiveness of the training of a future music teacher depends on pedagogical providing of the process of forming artistic and pedagogical communicative experience directed to the creation of the system of directions, dippemng of the emotional sphere, psycological - pedagogical and artistic erudition, improving themselves as a personality and a subjects of the artistic and pedagogical collaboration. This theory of ruling the process of forming of the artistic and pedagogical experience of future teachers of music is scientifically proved.
Диссертация представляет собой исследование процесса профессионально-педагогической подготовки студентов музыкальных специализаций в условиях высшего музыкально-педагогического образования. В работе обосновывается, что эффективность и результативность подготовки будущего учителя музыки зависит от педагогического обеспечения процесса формирования опыта художественно-педагогического общения , направленного на создание у студентов системы установок, углубление эмоциональной сферы, обшехудожественной и психолого-педагогической эрудиции. усовершенствование способов межличностных контактов и способов самоусовершенствования себя как личности и субъекта художественнопедагогического взаимодействия. Научно обоснована и экспериментально проверена методика руководства процессом формирования опыта художественно-педагогического общения будущих учителей музыки.