У статті теоретично обґрунтовано проблему застосування мобільного навчання в освітньому процесі закладів вищої освіти. Сьогодення характеризується поступовими змінами вимог суспільства, що проявляється в усіх сферах життя людини. Реалії потребують контенту адаптації економічної, екологічної та суспільної складових, що, насамперед, вимагає оновлення освітнього процесу. Професійна підготовка студентів є основою кар’єрного росту та розвитку майбутнього фахівця. Застосування сучасних інформаційних технологій є невід’ємною складовою такої підготовки. Зокрема, застосування мобільних додатків у фаховій підготовці студентів модернізує навчання, робить його орієнтованим не тільки на соціум, а й на здобувача освіти, сприяє всебічному розвитку особистості. Розглянуто переваги застосування мобільних додатків у фаховій підготовці студентів-екологів (можливості комунікації; активізація навчально-пізнавальної діяльності; дозволяє вільно пересуватися, здобувати знання незалежно від місця і часу; доступ до матеріалів з різних джерел, карт, фото та відеоматеріалів; зворотний зв’язок з викладачем і іншими студентами; дозволяє коригувати знання, актуалізувати їх, вирішувати проблемні питання, ситуації; компактність; моментальна обробка отриманих результатів досліджень або даних; врахування індивідуальних особливостей студента). Визначено алгоритм створення мобільного додатка навчальної практики з дисципліни «Моніторинг навколишнього середовища» для використання в освітньому процесі підготовки студентів третього курсу освітнього рівня «Бакалавр» спеціальності «Екологія» та наведено приклад його використання. Узагальнено, що пропонований додаток може застосовуватися для різних форм навчання – очної (денної, вечірньої) і заочної (дистанційної), а також для інклюзивної освіти. Зроблено висновки про вдосконалення і модернізацію освітнього процесу завдяки використанню мобільного додатка, методична складова якого дозволяє застосування інструментарію широкого спектру дієвих методів і прийомів формування професійної компетентності фахівця в галузі екології. Перспективи дослідження – ефективність використання мобільних додатків, зацікавленість і мотивація викладачів та студентів роботою з мобільними додатками, труднощі у їх створенні та застосуванні.
В статье теоретически обосновано проблему применения мобильного обучающего приложения для образовательного процесса высших учебных заведений. Рассмотрены преимущества применения мобильных приложений в профессиональной подготовке студентов-экологов (возможности коммуникации и свободного передвижения, получения знаний независимо от места и времени; активизация учебно-познавательной деятельности; доступ к материалам из разных источников, карт, фото и видеоматериалов; обратная связь с преподавателем и другими студентами; позволяет корректировать знания, актуализировать их; компактность; моментальная обработка полученных результатов исследований или данных; учет индивидуальных особенностей студента).
Определен алгоритм создания мобильного приложения для проведения учебной практики по дисциплине «Мониторинг окружающей среды» для использования в образовательном процессе подготовки студентов третьего курса образовательного уровня «Бакалавр» специальности «Экология» и приведен пример его использования. Обзор предлагаемого приложения позволяет применять его для разных форм обучения – очной (дневной, вечерней) и заочной (дистанционной), а также для инклюзивного образования. Сделаны выводы относительно совершенствования и модернизации образовательного процесса благодаря использованию мобильного приложения, методическая составляющая которого позволяет применять инструментарий широкого спектра действий методов и приемов формирования профессиональной компетентности специалиста в области экологии.
Professional training of students is the basis of career growth and development of the future specialist. The use of modern information technology is an integral part of such training. In particular, the use of mobile applications in the professional training of students modernizes learning, makes it focused not only on society but also on the learner, promotes the comprehensive development of personality. The advantages of using mobile applications in the professional training of environmental students (communication opportunities; activation of educational and cognitive activities; allows free movement, knowledge regardless of place and time; access to materials from various sources, maps, photos and videos; feedback) with the teacher and other students, allows you to adjust knowledge, update them, solve problems, situations, compactness, instant processing of research results or data, taking into account the individual characteristics of the student). The algorithm of creation of the mobile application of educational practice on discipline «Environmental monitoring» for use in the educational process of preparation of students of the third course of educational level «Bachelor» of a speciality «Ecology» is defined and the example of its use results. In general, the proposed application can be used for various forms of education - full-time (day, evening) and distance (distance), as well as for inclusive education. Conclusions are made on the improvement and modernization of the educational process through the use of a mobile application, the methodological component of which allows the use of a wide range of effective methods and techniques for forming the professional competence of a specialist in the field of ecology.