Короткий опис(реферат):
У публікації розкрито значення інтегрованих занять у процесі навчання студентів спеціальності «Початкова освіта». Визначено особливості організації, змісту та методів проведення інтегрованих занять. Висвітлено теоретичне підґрунтя інтеграції у навчанні, зокрема у практиці педагогічних ЗВО, що передбачає два способи вирішення питання інтеграції, такі як об’єднання декількох навчальних дисциплін у єдиний предмет та реалізація предметно-інтегративної системи навчання. Наведено приклад реалізації міждисциплінарної інтеграції в системі предметно-інтегративного навчання у НПУ імені М. Драгоманова у процесі підготовки бакалаврів на факультеті педагогіки та психології. Зазначено інтеграційні можливості окремих дисциплін та описано організацію і проведення інтегрованих занять з майбутніми учителями початкових класів. Установлено важливість роботи у двох напрямах, таких як створення умов для отримання студентами дієвого досвіду участі в інтегрованих заняттях (1 рік підготовки бакалаврів); навчання майбутніх фахівців організовувати та проводити інтегровані заняття з молодшими школярами (2–3 роки навчання). Серед особливостей організації інтегрованих занять названо планування занять у розкладі кількох викладачів, ґрунтовну підготовчу роботу студентів, співпрацю викладачів з інтегрування змісту дисциплін. Подано структуру інтегрованого заняття зі студентами 1 курсу та опис змісту інтегрованих занять на 2–3 курсах, що ілюструють здійснену роботу в окреслених напрямах. Зазначено, що педагогічне спостереження за роботою студентів та результати їх виробничої педагогічної практики засвідчують дієвість наших інтегрованих занять у ЗВО.