Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Напрями формування толерантності в майбутніх учителів Нової української початкової школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Васютіна, Тетяна Миколаївна
dc.contributor.author Лук’янченко, Ольга Миколаївна
dc.date.accessioned 2021-12-03T12:16:59Z
dc.date.available 2021-12-03T12:16:59Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Васютіна Т. М. Напрями формування толерантності в майбутніх учителів Нової української початкової школи = Directions of tolerance formation in future teachers of the New ukrainian primary school / Т. М. Васютіна, О. М. Лук’янченко // New impetus for the advancement of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries: research matters : collective monograph. – Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021. – С. 134–149. – DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-032-2-9 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35709
dc.description.abstract У публікації висвітлено змістові й методичні особливості процесу формування в майбутнього педагога початкової школи толерантності як значущої професійної якості. Установлено, що невід’ємним складником педагогічної толерантності є здатність педагога до діалогічних взаємин з учнями, а саме можливість сприймати ситуацію з позицій інших людей, що, у свою чергу, сприяє здатності до толерантного виховання учнів. Висвітлено теоретичне підґрунтя цього процесу, що охоплює як освоєння соціального досвіду студентом, так і подальше перетворення внутрішніх структур психіки в відповідну поведінку в майбутній професійній діяльності. Розвиток толерантності в студентів педагогічних навчальних закладів передбачає формування в них прогностичних навичок, здатності до керівництва та конструктивного прояву власних емоції, а також готовність до реалізації індивідуального підходу в процесі здійснення практичної педагогічної діяльності. Аналіз фахових джерел і сучасного досвіду розвитку громадянської освіти в Україні та світі дав нам змогу припустити, що формування толерантності в студентів буде відбуватися ефективніше, якщо воно буде здійснюватися у двох напрямах. Перший – формування в них самих цієї якості під час спецпрактикуму «Вчимося бути толерантними», що проводився у формі тренінгових занять і за своїм змістом і методикою опирався на наш доробок у міжнародних проєктах. Другий – підготовка студентів до формування толерантності в учнів у майбутній професійній діяльності через вивчення дисципліни «Методика навчання освітньої галузі «Громадянська та історична». Останній напрям передбачав систематичне використання різних видів медіа в поєднанні з інтерактивними вправами. Медійними ресурсами, які ми найбільше використали в дослідженні, були анімаційні фільми (про дітей з особливими освітніми потребами), рекламні ролики на соціальну тематику (про взаємодопомогу, досягнення людей з інвалідністю), сюжети новин тощо. Використані методи дослідження (педагогічне самоспостереження за роботою студентів на заняттях із цих дисциплін і під час практики, фокус-групове опитування, аналіз та інтерпретація даних) доводять ефективність нашої методики. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.title Напрями формування толерантності в майбутніх учителів Нової української початкової школи ua
dc.title.alternative Directions of tolerance formation in future teachers of the New ukrainian primary school ua
dc.type Book chapter ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу