Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування емоційно-естетичного досвіду підлітків на уроках музики

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Строгаль, Тетяна Юріївна
dc.date.accessioned 2021-11-29T12:52:51Z
dc.date.available 2021-11-29T12:52:51Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Строгаль, Тетяна Юріївна. Формування емоційно-естетичного досвіду підлітків на уроках музики : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика музичного навчання / Строгаль Тетяна Юріївна ; [наук. керівник Побережна Галина Іонівна] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35597
dc.description.abstract Дисертацію присвячено проблемі формування емоційно-естетичного досвіду підлітків. Основу теоретичного дослідження складає методологічне осмислення провідної педагогічної умови застосування субкультурного контексту уроку музики, яка отримала в роботі ключове формотворче значення у формуванні емоційно-естетичного досвіду підлітків на уроках музики. Практичний концепт розкривається завдяки використанню педагогічного потенціалу арт-терапевтичного комплексу методів, його застосування в навчальному процесі під час опанування підлітками музичним мистецтвом на уроках в загальноосвітній школі. Це дозволяє досягти мети, що полягає у формуванні емоційно-естетичного досвіду засобами активізації гедоністичного фактору музично-слухацьких потреб підлітків. Дослідницьким шляхом було досягнуто поглиблення естетичного сенсу в бінарній сутності емоційно-естетичного досвіду через його поширення під час спілкування з кращими зразками музичного мистецтва різних стилів та напрямів від доступних молоді до більш складних, естетично значущих зразків з метою збагачення емоційного досвіду до аксіологічного рівня. Зважаючи на соціально-психологічне розмежування за різними субкультурними спрямуваннями, розроблено педагогічний арт-терапевтичний методичний комплекс для створення можливості досягнення природного музично-емоційного комфорту. ua
dc.description.abstract В диссертации исследована проблема формирования эмоциональноэстетического опыта подростков на уроках музыки. Основу теоретического исследования составляет методологическое осмысление главного педагогического условия применение субкультурного контекста урока музыки, которое получило в работе ключевое значение в формировании эмоционально-эстетического опыта подростков на уроках музыки. Практический концепт раскрывается благодаря использованию педагогического потенциала арт-терапевтического комплекса методов, его применение в учебном процессе во время изучения подростками музыкального искусства на уроках в общеобразовательной школе. Это позволяет достичь цели, которая состоит в формировании эмоционально-эстетического опыта подростков средствами активизации гедонистического фактора музыкальнослушательских потребностей подростков. Исследовательским путем было достигнуто углубление эстетического сенса в бинарной сущности эмоционально-эстетического опыта через его распространение во время общения с лучшими образцами музыкального искусства разных стилей и направлений от доступных молодежи до более сложных, эстетически значимых образцов с целью обогащения эмоционального опыта до аксиологического уровня. Учитывая социально-психологическое разграничение за разными субкультурными направлениями разработан педагогический арт-терапевтический методический комплекс для создания возможности достижения природного музыкально-эмоционального комфорта. ua
dc.description.abstract The dissertation is dedicated to the issue of shaping teenager’s emotional and aesthetic proficiency. The basis of the theoretical research lies in the methodological consideration of the key pedagogical circumstance, i.e. implementing the subcultural context of a Music class; in the research this circumstance has acquired the primary form-building significance in the process of shaping teenager’s emotional and aesthetic proficiency at Music classes. The practical concept is being revealed due to implementing the pedagogical potential of art-therapeutic methods variety, as well as its implementation within the comprehensive school teaching process when teenagers grasp the musical mastery skills. This enables to achieve the goal of shaping the emotional and aesthetic proficiency via activating the hedonistic factor of teenager’s musical and listening needs. In the course of the research the thorough investigation of the aesthetic sense was achieved within the binary significance of emotional and aesthetic proficiency via its expansion when interacting with the best samples of Musical Mastery of various styles and trends from those available to youngsters up to more complicated and aesthetically meaningful ones, with the goal of enriching the emotional proficiency leading up to the level of its perception axiology. In accordance with the issue of social and psychological division depending on various subcultural trends, the art-therapy methodological (teaching) complex was worked out in order to create the circumstances for reaching the sense of natural musical and emotional comfort. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject емоційно-естетичний досвід ua
dc.subject підлітки ua
dc.subject урок музики ua
dc.subject підліткова музична субкультура ua
dc.subject арт-терапевтичний методичний комплекс ua
dc.subject эмоционально-эстетический опыт ua
dc.subject подростки ua
dc.subject урок музыки ua
dc.subject подростковая музыкальная субкультура ua
dc.subject арт-терапевтический методический комплекс ua
dc.subject emotional and aesthetic proficiency ua
dc.subject teenagers ua
dc.subject Music class ua
dc.subject teenager’s subculture ua
dc.subject art-therapeutic methodological (teaching) complex ua
dc.title Формування емоційно-естетичного досвіду підлітків на уроках музики ua
dc.title.alternative Формирование эмоционально-эстетического опыта подростков на уроках музыки ua
dc.title.alternative Shaping Teenager’s Emotional and Aesthetic Proficiency at Music Classes ua
dc.type Other ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics