Науково-дослідницька робота учнів загальноосвітніх навчальних закладів є важливим аспектом формування особистості та творчої індивідуальності. Сьогодні все частіше виникають проблеми “кліпового” сприйняття, “кліпового” мислення тощо. Поширення нового мисленнєвого феномену набирає обертів та здійснює вплив на сфери життєдіяльності підростаючого покоління, зокрема освітню.
Пропоноване дослідження базується на припущенні, що науково-дослідницька робота учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів у Малій академії наук (МАН) сприятиме застосуванню ними пам’яті, мислення, сприйняття та уяви таким чином, що виконувана діяльність протидіятиме розвиткові “кліпового” мислення. З метою підтвердити вищезазначену тезу у роботі представлений алгоритм пізнавальних процесів, що відбуваються при понятійному та “кліповому” мисленнях, виокремлюється мотивуюча сфера наукової діяльності. Автор вивчає особливості педагогічного процесу роботи у системі МАН та пропонує до уваги авторську програму з позашкільної освіти гуманітарного профілю “Основи лексико-стилістичного аналізу англомовних текстів”. Опрацьовуються та демонструються результати опитування учасників І етапу конкурсі-захисту науково-дослідницьких робіт, що було проведено з метою виявлення якісних змін у особистісних характеристиках учасників.
Отже, дослідницька діяльність передбачає взаємодію суб’єкта діяльності з об’єктами оточуючої дійсності (матеріалом дослідження) з метою виявлення проблеми і розробки плану здійснення дослідження, пошуку засобів розв’язання дослідницько-пізнавальних завдань та перевірки його результатів, за час роботи над якими суб’єкт діяльності зазнає якісних змін особистісного психофізіологічного характеру.
Научно-исследовательская работа учащихся общеобразовательных учебных заведений является важным аспектом формирования личности и творческой индивидуальности. Сегодня все чаще возникают проблемы "клипового" восприятия, "клипового" мышления и тому подобное. Распространение нового мыслительного феномена набирает обороты и оказывает влияние на сферы жизнедеятельности подрастающего поколения, в частности образовательную.
Предлагаемое исследование базируется на предположении, что научно-исследовательская работа учащихся старших классов общеобразовательных учебных заведений в Малой академии наук (МАН) будет способствовать применению ими памяти, мышления, восприятия и воображения таким образом, что выполняемая деятельность будет противодействовать развитию “клипового” мышления. С целью подтвердить вышеупомянутый тезис в работе представлен алгоритм познавательных процессов, которые происходит при понятийном и “клиповом” мышлении, выделяется мотивирующая сфера научной деятельности. Автор изучает особенности педагогического процесса работы в системе МАН и предлагает вниманию авторскую программу с внешкольного образования гуманитарного профиля “Основы лексико-стилистического анализа англоязычных текстов”. Обрабатываются и демонстрируются результаты опроса участников I этапа конкурса научно-исследовательских работ, проведенного с целью выявления качественных изменений в личностных характеристиках участников.
Итак, исследовательская деятельность предполагает взаимодействие субъекта деятельности с объектами окружающей действительности (материалом исследования) с целью выявления проблемы и разработки плана проведения исследования, поиска способов решения исследовательско-познавательных задач и проверки его результатов, за время работы над которыми субъект деятельности претерпевает качественные изменения личностного психо-физиологического характера.
Research work of students of secondary schools is an important aspect of personality formation and creative individuality. Today there are more and more problems of "clip" perception, "clip" thinking and so on. The spread of a new mental phenomenon is gaining momentum and has an impact on the spheres of life of the younger generation, including education.
The proposed study is based on the assumption that the high school students’ research work at Minor Academy of Sciences (MASc) promotes their use of memory, thinking, perception and imagination in such a way that these activities will counteract the development of "clip" thinking. In order to confirm the thesis, we looked over the algorithm of cognitive processes that occur in conceptual and "clip" thinking, and singled out the motivating sphere of scientific activity. The author studies the peculiarities of the pedagogical process of work in the system of MASc and offers the author’s programme on out-of-school humanitarian education "Basics of lexical and stylistic analysis of English text". It is also represented the survey results where participants of the first stage of the research works competition shares with their personal qualitative changes.
Thus, research involves the interaction of the subject of activity with the objects of the surrounding reality (research material) in order to identify the problem and develop a plan for research, finding ways to solve research and cognitive tasks and verify its results, while working on which sub object of activity undergoes qualitative changes of personal psycho-physiological character.