У статті аналізуються процес розгортання, динаміка змін та особливості використання системи військового зв’язку у 30-ти кілометровій зоні Чорнобильської АЕС у період з 26.04.86 р. до 05.12.86 р. Матеріал лежить в основі документів та наказів оперативної групи МО СРСР (в/ч 06407), статистичних даних, які представлялись щоденно від елементів зв’язку, та аналізі авторами записів у відділі зв’язку вказівок керівництва і результатів їх реалізації щодо оперативних змін у структурі зв’язку у межах 30-ти кілометрової зони, спеціальної зони (блоки ЧАЕС) і стосовно взаємодії із зовнішніми структурами поза 30-ти кілометровою зоною у зазначений період ліквідації аварії на ЧАЕС.
Цілком очевидно, що поводитись з високоефективними, але небезпечними через свою фізичну сутність, техногенними системами необхідно з адекватною до них науковою та технічною повагою і повним розумінням можливих катастрофічних наслідків, виявляти гарантовані шляхи, як їх запобігти. Ні політичні, ні партійні, ні корпоративні, ні особисті інтереси та амбіції не повинні вносити зміни чи створювати ситуації, які можуть внести погіршення у структуру та роботу таких систем. Необхідні гарантії щодо цього повинні бути жорстко відображені в законодавстві та інструкціях, мати вищу степінь невідворотної відповідальності.
Замовчування та перекручення фактів веде до погіршення стану виявлення, оцінки та прийняття ефективних рішень відносно техногенних, природних чи біологічних проблем, а також тих штучно створених проблем, які мають особливий негативний вплив на стан життя людей і стосуються суспільних відносин і взаємовідносин між державами, питань довіри та виконання прийнятих угод.
В статье анализируются процесс развертывания, динамика изменений и особенности использования системы военной связи в 30-километровой зоне Чернобыльской АЭС в период с 26.04.86 г. по 05.12.86 г. Материал основан на документах и приказах оперативной группы МО СССР (в/ч 06407), статистических данных, которые представлялись ежедневно от элементов связи, и анализе авторами записей в отделе связи указаний руководства и итогов их реализации относительно оперативных изменений в структуре связи в пределах 30-ти километровой зоны, специальной зоны (блоки ЧАЭС) и относительно взаимодействия с внешними структурами вне 30-ти километровой зоны в указанный период ликвидации аварии на ЧАЭС.
Совершенно очевидно, что обращаться с высокоэффективными, но опасными из-за своей физической сути, техногенными системами необходимо с научным и техническим уважением и полным пониманием возможных катастрофических последствий, выявлять гарантированные пути их предотвращения. Ни политические, ни партийные, ни корпоративные, ни личные интересы и амбиции не должны вносить изменения или создавать ситуации, которые могут внести ухудшение в структуру и работу таких систем. Необходимые гарантии этого должны быть жестко отражены в законодательстве и инструкциях, иметь высшую степень неотвратимой ответственности.
Замалчивание и перекручивание фактов ведет к ухудшению состояния выявления, оценки и принятия эффективных решений относительно техногенных, природных и биологических проблем, а также тех искусственно созданных проблем, которые имеют особое негативное влияние на качество жизни людей и касаются общественных отношений и взаимоотношений между государствами, вопросов доверия и выполнения принятых соглашений.
The deployment process, dynamics of changes and peculiarities of using the military communication system in the 30-kilometer zone of the Chornobyl NPP in the period from April 26, 1986 to December 5, 1986 are analyzed. The material is based on documents. And orders of the operative group of the Ministry of Defense of the USSR (in / h 06407), statistical data, which were presented daily from the elements of communication, and the analysis of the authors of records in the communication department Information on operational changes in the communication structure within the 30-kilometer zone, special zone (ChNPP units) and on interaction with external structures outside the 30-kilometer zone meter zone in the specified period of liquidation of the Chernobyl accident.
It is quite obvious that to deal with highly efficient, but dangerous due to their physical nature, man-made systems, it is necessary with adequate scientific and technical respect and full understanding of possible catastrophic consequences, to identify guaranteed ways to prevent them. Neither political, nor party, nor corporate, nor personal interests and ambitions should change or create situations that could worsen the structure and operation of such systems. The necessary guarantees in this regard must be strictly reflected in the legislation and instructions, have a higher degree of unavoidable liability.
Silencing and distorting the facts leads to a deterioration in the detection, evaluation and effective decision-making on man-made, natural or biological problems, as well as those artificially created problems that have a particularly negative impact on people's lives and public relations and trust and implementation of accepted agreements.