В результате исследования теоретически обоснованы предпосылки, воспитательные возможности внеучебной деятельности, смоделированной на материале художественной литературы и выраженной в форме сценариев, как средства формирования гуманных качеств, а также определены показатели диагностики уровня сформированности гуманных отношений воспитательного действия. Разработаны, эксперементально проверены содержание и процедура поэтапного формирования гуманных отношений младших школьников в условиях внеучебной деятельности.
In result of researches thepreconditions, educations of an opportunity out training of activity, simulated on a material of the art literature and expressed in the form of the scripts are theoreticaly reasonable, as the means of formation of humant gualities, and also are certain /determinated/ parameters of a level perfekting of the humane attitudes /relations/ and criteria of pfrfmeters of diagnostics of a level perfecting of the humane attitudes /relations/ and criteria tions of actions. Trained to perfection, content and procedure out of the humane relations of the out training of activity. of quality of the scripts educaare experimentally cheked the training on stage of formation of younger schoolboys in conditions.