У дисертації досліджено проблему формування основ музично- ритмічної культури молодших школярів на уроках музичного мистецтва; проаналізозано стан досліджуваної проблеми в музично-педагогічній науці і практиці; розкрито змістовну сутність формування основ музично-ригмічної культури молодших школярів на уроках музичного мистецтва; виведено поняття «основи музично ритмічної культури)', та сформування основ музично-ритмічної культури))', розроблено та теоретично обґрунтовано компонентну структуру зазначеного феномена (в єдності емоційно-почуттєвого, когнітивно-зацікавленого, комунікативного та творчо-
діяльнісного компонентів), розроблено критерії, показники оцінки та рівні сформованості основ музично-ритмічної культури молодших школярів;
запропоновано авторську модель формування основ музично-ритмічної
культури молодших школярів. Розроблено та експериментально перевірено поетапну методику формування основ музично-ритмічної культури молодших школярів на уроках музичного мистецтва, що складаються з трьох етапів: емоційно-
спонукального, відтворювально-накопичувального, творчо-активізуючого. Така побудова навчального процесу обумовила поетапне використання запропонованих навчальних методів від інформаційно-презентативних на першому етапі до пошуково-зацікавлених - на другому і творчо-самостійних - на третьому етапі.
In this thesis author investigated the problem of forming a basis of younger schoolchildren musical and rhythmic culture during music lessons; author analyzed
condition o f a researches in musical-pedagogical science and practice; revealed the
meaningful essence of forming a basis of younger schoolchildren musical and
rhythmic culture during music lessons; determined the concepts "basis of a musical
and rhythmic culture" and "forming a basis o f musical and rhythmic culture"',
developed and theoreficaliy substantiated the component structure of this
phenomenon (in the unity of emotional, cognitive, communicative and creative
activity components), developed criteria, indicators and maturity levels of a basis
of younger schoolchildren musical and rhythmic culture; suggested author's model
of forming of a basis of younger schoolchildren musical and rhythmic culture.
Author developed and experimentally proved gradual methodology of
forming of tire basis of younger schoolchildren musical and rhythmic culture
during music lessons that consists of three stages: emotional-motivational,
reproduction-accumulation, creatively-activating. Such organization of the
educational process has led to gradual usage of proposed educational methods from
the informational and representing at the first stage to seareh-and-interested at the
second and creative-independent at the third stage.
В диссертации исследована проблема формирования основ
музыкально-ритмичной культуры младших школьников на уроках
музыкального искусства; проанализировано состояние исследуемой
проблемы в музыкально-педагогической науке и практике; раскрыта
содержательная сущность формирования основ музыкально-ритмичной
культуры младших школьников на уроках музыкального искусства; выведено
понятие "основы музыкально ритмичной культуры" и "формирование основ
музыкально-ритмичной культуры"; разработано и теоретически обоснована
компонентная структура отмеченного феномена (в единстве эмоционально
чувственного, когнитивно-заинтересованного, коммуникативного и
творчески-деятельносного компонентов), разработаны критерии, показатели
оценки и уровни сформированности основ музыкально-ритмичной культуры
младших школьников; предложена авторская модель формирования основ
музыкально-ритмичной культуры младших школьников.
Разработано и экспериментально проверена поэтапная методика
формирования основ музыкально-ритмичной культуры младших школьников
на уроках музыкального искусства, которая состоят из трех этапов:
эмоционально-побудительного, воспроизводительно-накопительного,
творчески-активизирующего. Такое построение учебного процесса
обусловило поэтапное использование предложенных учебных методов от
ииформационно-презентатианих на первом этапе к поисково
заинтересованным - на втором и творчески-самостоятельных - на третьем
этапе.