Обгрунтовано можливості викорстання комп'ютерних технологій у процесі навчання біології учнів VIII - IX класів. Охарактеризовано основні етапи еволюції освітніх комп'ютерних технологій, визначено їх роль у навчальному процесі, обгрунтовано психолого-педагогічні засади використання та розкрито дидактичні та методичні можливості. Запропоновано алгоритм створення комп'ютерного уроку біології. Визначено зміст і структуру програмно-педагогічного засобу з розділу "Біологія людини". Розроблено, експериментально перевірено та впроваджено в шкільну практику методику навчання біології учнів VIII - IX класів з використанням комп'ютерних технологій на прикладі програмно-педагогічного засобу "Біологія людини. Конструктор уроків". Експериментально доведено, що використання комп'ютерних технологій створює нові можливості навчання учнів біології, сприяє вирішенню проблеми змісту освіти, впровадженню нових навчальних форм і методів та значно підвищує рівень навчальної мотивації.
The dissertation is devoted to the problem of implementation of the methods of teaching biology of the 8th – 9th form pupils using computer technologies.
The state of the investigated problem in the psychological, pedagogical and methodical literature and in practice of biology teaching has been analyzed. On the base of the analyses the definition of the fundamental concept has been given and the historical survey of the investigated problem has been done; the psycho-pedagogical fundamentals of using computer technologies in the process of teaching and didactic and methodological possibilities of using computer technologies in teaching biology in secondary schools have been outlined; the algorithm of constructing a biology lesson using computers has been proposed.
The method of teaching biology of the 8th – 9th form pupils using computer technologies on the example of the computer program of teaching “Biology of Human. Construction of the Lesson” has been worked out and piloted.