Короткий опис(реферат):
У статті здійснено теоретичний аналіз наукових підходів до
трактування поняття «професійна ідентичність». Професійна ідентичність
представляє собою усвідомлення людиною своєї тотожності з професійним
образом. Подано основні складові професійної ідентичності: осмислення та
розуміння своєї приналежності до професійної групи, уявлення про свою
професію, самого себе, свою професійну роль, уявлення про свої сильні та слабкі
сторони, шляхи самовдосконалення та досягнення успіху в майбутньому.
Розкрито етапи формування професійної ідентичності особистості в період
практичної підготовки у закладах вищої освіти. Виділено основні компоненти професійної ідентичності: когнітивний, який включає в себе думки, логічні
судження, внутрішню мотивацію пізнавального інтересу до оволодіння
професійними знаннями, уміннями та навичками, професійні компетенції;
емоційний, до якого входять почуття та переживання людини, які виникають в
процесі професійної діяльності; поведінковий включає набутий особистістю
інтегрований професійний досвід, за допомогою якого можна корегувати
поведінку в процесі професійної діяльності, включає в себе: відповідальність,
цілеспрямованість, рішучість, наполегливість, принциповість. Зазначено, що
становлення професійної ідентичності є поетапним та динамічним процесом,
який розпочинається із періоду вступу до ЗВО та професійного навчання,
поступово розвивається та ускладнюється у процесі практичної підготовки.
Формування власної професійної ідентичності починає відбуватися на
початковому етапі самостійної професійної діяльності. Подано критерії та умови
успішного становлення професійної ідентичності студентів ЗВО та зазначено,
що сформована професійна ідентичність студента-майбутнього психолога є
запорукою його успішної професійної діяльності.