Статтю присвячено пошуку ефективних способів залучення студентів до практичної діяльності, специфіки підготовки та проведення екскурсій, забезпечення поєднання національних традицій з орієнтацією на світові гуманістичні цінності та стандарти. Позааудиторні заняття є важливою складовою частиною навчального процесу і спрямовані на поглиблення та закріплення здобутих студентами теоретичних знань, передбачених професійною підготовкою майбутніх бакалаврів туризму.
«Пізнай свій край <…> себе, Свій РІД, свій народ, свою землю – і ти побачиш шлях у життя. Шлях, на якому найповніше розкриються твої здібності. Ти даси йому продовження, вторувавши стежину, із тієї стежини вже рушили у життя твої нащадки. І також будеш ти» (Г. Сковорода). Виявлено, що цей девіз кафедри туризму протягом 2009–2020 років спонукав викладачів та студентів до формування українознавчо-орієнтованого туристичного продукту на міжнародний (внутрішній) туризм, на основі використання історично усталених регіонально-місцевих форм життєдіяльності населення.
Екскурсійні послуги посідають важливе місце в системі послуг туристичної індустрії. Через екскурсійну діяльність реалізується одна з важливих соціальних функцій туризму – соціокультурна, яка в результаті культурно збагачує того, хто подорожує, відіграє велику роль у справі виховання та формування
світогляду, сприяє розвиткові особистості, отже, і підвищенню культурного рівня суспільства.
Практична підготовка майбутнього бакалавра туризму є важливою складовою частиною підготовки фахівця, що включає отримання та засвоєння знань із фахових, міжфахових та супутніх дисциплін, що дають знання з географічних, економічних, педагогічних та психологічних наук, знання культури, історії, архітектури, рідної та іноземних мов, забезпечують формування професійного
світогляду, мислення, умінь та навичок. Важливе місце в теоретичній підготовці посідає самоосвіта студента, що сприяє поглибленню професійних знань, безперервному розвитку особистості через екскурсійну діяльність.
Формування висококваліфікованих бакалаврів туризму неможливе без використання сучасних можливостей інтерактивних подорожей і виставок під час навчання, як-от: https://ukrainewow.com (Ukraine Wow); https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/ (подорож українськими музеями просто неба); https://
khanenkomuseum.kiev.ua/uk/pro-musey/virtualnyi-tur (прогулянка музеєм Ханенків); https://britishmuseum.
withgoogle.com (екскурсія Британським музеєм); https://www.louvre.fr/en/visites-en-ligne (Лувр); https://
artsandculture.google.com (художні колекції з усього світу); https://www.staatsoperlive.com (Віденська опера); https://www.metopera.org (Метрополітен); https://www.facebook.com/frankotheatre/ (трансляції вистав театру Івана Франка); https://www.youtube.com/channel/UCbNaKxi1j-Q5jWZDpJZp56g/featured (Ukrainer); https://wisecow.com.ua (лекції з культури, історії, журналістики).
The article is devoted to finding effective ways to involve students in practical activities, the specifics ofpreparing and conducting excursions, ensuring the combination of national traditions with a focus on world humanistic values and standards. Extracurricular activities are an important component of the educational
process and are aimed at deepening and consolidating the theoretical knowledge acquired by students,provided for the professional training of future bachelors of t ourism.
“Know your land – yourself, your family, your people, your land – and you will see the way to life. The way inwhich your abilities will be most fully revealed. You will give it a
continuation, echoing the path, from that path
your descendants have already started to live. And so will you” by G. Skovoroda. It was found that this motto of the Department of Tourism during 2009–2020 encouraged teachers and students to form a Ukrainian-oriented tourism product for international (domestic) tourism, based on the use of historically established regional and
local forms of life.
Practical training of the future bachelor of tourism is an important component of specialist training, which includes obtaining and mastering knowledge of professional, interdisciplinary and related disciplines that provide knowledge of geographical, economic, pedagogical and psychological sciences, culture, history, architecture, native and foreign languages. provide the formation of professional worldview, thinking, skills and abilities. An important place in the theoretical training is occupied by self-education and self-development of the student, which contributes to the deepening of professional knowledge, continuous development of personality through excursion activities.
The formation of highly qualified bachelors of tourism can not be without the use of modern opportunities for interactive travel and exhibitions during training such as: https://ukrainewow.com (Ukraine Wow); https://
museums.authenticukraine.com.ua/ua/ (travel through Ukrainian open-air museums); https://khanenkomuseum.kiev.ua/uk/pro-musey/virtualnyi-tur (walk through the Khanenko Museum); https://britishmuseum.withgoogle.
com (tour of the British Museum); https://www.louvre.fr/en/visites-en-ligne (Louvre); https://artsandculture.google.com (art collections from around the world); https://www.staatsoperlive.com (Vienna Opera); https://
www.metopera.org (Metropolitan); https://www.facebook.com/frankotheatre/ (broadcasts of Frank Theater performances); https://www.youtube.com/channel/UCbNaKxi1j-Q5jWZDpJZp56g/featured (Ukrainer); https://wisecow.com.ua (lectures on culture, history, journalism).