В даній розвідці аналізується критерій за яким творчість, австрійсько-британського філософа, Людвіга Вітгенштайна, прийнято ділити на “ранній” та “пізній” періоди. Традиційно, прийнято вважати, основною працею “раннього” періоду творчості – Логіко-філософський трактат, а “пізнього” – Філософські дослідження, і часто ці праці протиставляються, на тій підставі, що начебто під час написання Філософських досліджень, філософ, відмовляється від своїх поглядів викладених у Логіко-філософському трактаті. Проте, чи дійсно це так, і до яких аспектів творчості філософа коректно застосовувати такий поділ?
This study analyzes the criterion by which the work of the Austrian-British philosopher, Ludwig Wittgenstein, is divided into “early” and “late” periods. Traditionally, it is considered that the main work of the “early” period of creativity – Tractatus Logico-Philosophicus, and “late” – Philosophical Investigations, and often these works are opposed, on the grounds that as if writing Philosophical Investigations, the philosopher abandons his views set out in the Tractatus Logico-philosophicus. However, is this really the case, and to which aspects of the philosopher's work is it correct to apply such a division?