На підставі результатів вивчення наукової літератури проаналізовано та визначено суть понять "дидактичні засади", "навчально-дослідницька діяльність", "структурування змісту філологічної підготовки". Доведено взаємозалежність між ефективністю процесу формування творчої особистості студента та реалізацією структурування змісту філологічної підготовки. Розроблено модульно-технологічну модель процесу засвоєння філологічного матеріалу для української та англійської мов. Зазначені моделі наведено з використанням дидактичної технології організації навчально-пізнавальної діяльності студентів педагогічного коледжу. Узагальнено сучасні аспекти дидактичних технологій розвитку змісту філологічної підготовки студентів. Визначено зміст процесу засвоєння філологічного матеріалу, його компоненти та структуру. Запропоновано просторово-часову модель структурування змісту даної підготовки студентів педагогічних коледжів. Доведено, що зазначене структурування є ефективним за умов логічно обгрунтованої цілісної, неперервної дидактичної технології, яка передбачає єдність навчальної мети, дидактичного завдання та дидактичних умов, які сприяють засвоєнню та реалізації змісту філологічної підготовки особистості.
The vitality of the work has been proved; the objective, main tasks, scientific novelty, practical value of the work have been formulated; the content of the main principles has been suggested.
The substantiation of the problem of didactic principles of structuralization of philological training essence of the students of pedagogical college is conditioned by development of modern tendencies towards education and effectiveness of the realization of the research activity of the personality according to the demands of the Bolonia Declaration. The quality of education is of primary importance while formation of the creative personality nowadays.
There are some scientific researches on the topic but most of them are devoted to the education of students of higher educational establishments. The problem of drawing students of pedagogical college into learning of philological training essence foresees taking into consideration psychological and pedagogical objectives. Integrity and succession of didactic principles, forms, methods and ways of organization of educational process haven’t been investigated yet. So, the analysis of the above-mentioned material gives the possibility to make generalization that pedagogical peculiarities of the formation of individual’s philological knowledge must be realized in the process of academic-cognitive and practical activity.