Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості професійної компетентності педагога як умова ефективності підготовки майбутніх фахівців професійної освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Потапчук, Ольга Ігорівна
dc.contributor.author Луцик, Ірина Богданівна
dc.date.accessioned 2021-01-20T12:55:37Z
dc.date.available 2021-01-20T12:55:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Потапчук О. І. Особливості професійної компетентності педагога як умова ефективності підготовки майбутніх фахівців професійної освіти / О. І. Потапчук, І. Б. Луцик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 76. – С. 126-129. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.76.27 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32913
dc.description.abstract У статті розглянуто особливості професійної компетентності педагога та її вплив на ефективність підготовки майбутніх фахівців професійної освіти. Проаналізовано досліджуваність проблеми формування професійної компетентності науково-педагогічних працівників, а також вказано теоретичні підходи щодо визначення, сутності та професійної компетентності педагогів, особливості її формування та вплив на ефективність підготовки майбутніх фахівців професійної освіти. Зазначено, що необхідність формування професійної компетентності фахівця зумовлена стрімким розвитком суспільства, а також інтенсивною інформатизацією освітнього середовища, тому вчитель повинен вміти швидко адаптуватися до нових векторів професійної діяльності, які швидко змінюються. За таких умов під час навчання стає обов’язковим не просто штучне накопичення теоретичних знань студентами, а вироблення їхніх професійних вмінь та навичок, які майбутні педагоги зможуть використовувати у своїй професійній діяльності. Сформульовано загальні вимоги до професійної компетентності науково-педагогічного працівника, а саме: педагогічна, соціально-економічна, комунікативна та спеціальна компетентність. Доведено, що професійна компетентність педагогів закладів вищої освіти має ґрунтуватися на професійному досвіді та особистісному розвитку, сукупності психолого-педагогічних і методичних компетентностей, сприяючи її розвитку і саморозвитку в процесі свідомого особистісного та професійного становлення у педагогічній діяльності. На основі проведеного дослідження, встановлено, що ефективність підготовки майбутніх фахівців професійної освіти суттєво залежить від врахування специфічних аспектів щодо їхніх інтелектуальних і особистісних якостей, рис характеру зокрема (тип особистості, темперамент, інтелект, стиль поведінки та спілкування тощо) та компетентності педагогів, які беруть участь у їхньому навчанні загалом. ua
dc.description.abstract The article considers the features of professional competence of a teacher and its impact on the effectiveness of training future professionals in vocational education. The research of the problem of formation of professional competence of scientific and pedagogical workers is analyzed, and also the theoretical approaches concerning definition, essence and professional competence of teachers, features of its formation and influence on efficiency of preparation of future experts of professional education are specified. It is noted that the need for professional competence of a specialist is due to the rapid development of society, as well as intensive informatization of the educational environment, so the teacher must be able to quickly adapt to new vectors of professional activity that are changing rapidly. Under such conditions, it becomes mandatory not only to artificially accumulate theoretical knowledge by students during their studies, but also to develop their professional skills and abilities that future teachers will be able to use in their professional activities. The general requirements to the professional competence of the scientific and pedagogical worker are formulated, namely: pedagogical, social and economic, communicative and special competence. It is proved that the professional competence of teachers of higher education institutions should be based on professional experience and personal development, a set of psychological, pedagogical and methodological competencies, promoting its development and self-development in the process of conscious personal and professional development in teaching. Based on the study, it was found that the effectiveness of training future professionals in vocational education depends on taking into account specific aspects of their intellectual and personal qualities, character traits in particular (personality type, temperament, intelligence, style of behavior and communication, etc.) and competence of teachers who take participation in their training in general. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject професійна компетентність педагог ua
dc.subject компетентнісний підхід ua
dc.subject фахівці професійної освіти ua
dc.subject competence ua
dc.subject professional competence of a teacher ua
dc.subject competence approach ua
dc.subject specialists of professional education ua
dc.subject.classification 378.141.134:372 ua
dc.title Особливості професійної компетентності педагога як умова ефективності підготовки майбутніх фахівців професійної освіти ua
dc.title.alternative Peculiarities of the professional competence of the teacher as a condition for the effective training of future professionals in vocational education ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics