Аналізуються проблеми та перспективи розвитку освіти в контексті нового Закону України «Про вищу освіту»; обґрунтовується, що основним питанням сьогодення для освіти є питання про зміну філософії й загальної архітектоніки освіти в системі викликів сучасного світу; автором розглядаються глобальні і локальні чинники, які формують виклики, аналізуються відповіді на них зміною філософської парадигми модернізації освіти. Глобалізація та інформаційна революція, війна і внутрішні негаразди, суперечності, труднощі змінюють світ так швидко, що педагоги не встигають осмислити ці зміни, осягнути їх філософію, перевести її на мову освітньої політики, а далі — на мову конкретних навчальних технологій.
Анализируются проблемы и перспективы развития образования в контексте нового Закона Украины «О высшем образовании»; обосновывается, что основным вопросом современности для образования является вопрос об изменении философии и общей архитектоники образования в системе вызовов современного мира; автором рассматриваются глобальные и локальные факторы, которые формируют вызовы, анализируются ответы на них изменением философской парадигмы модернизации образования. Глобализация и информационная революция, война и внутренние проблемы, противоречия, трудности меняют мир так быстро, что педагоги не успевают осмыслить эти изменения, понять их философию, перевести ее на язык образовательной политики, а далее — на язык конкретных учебных технологий.
The problems and prospects of development of education in the context of the new Law of Ukraine «On Higher Education» were analyzed; it was justified that the main issue for education today is the question of change of philosophy and general architectonics of education in the system of challenges of the modern world; author deals with global and local factors that shape the challenges, analyzes answers to them through change of philosophical paradigm of modernization of education. Globalization and the information revolution, war and internal turmoil, contradictions, difficulties change the world so rapidly that pedagogues do not have time to reflect these changes, understand their philosophy, translate it into the language of education policy, and then — into the language of specific educational technologies.